سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ مانعی برای استقرار برنامه پزشک خانواده در کشور وجود ندارد، گفت: در صورت تامین اعتبار تا هشت ماه آینده برنامه پزشک خانواده در تمام کشور به صورت کامل اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی در حاشیه نخستین کنگره ملی «آموزش بیمار» که در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، درباره روند اجرای برنامه پزشک خانواده، گفت: این برنامه یک طرح جامع است که با همکاری وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر در حال انجام است و همه سازمان‌ها در استقرار آن همکاری جدی دارند.

وی اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده با قوت در چند استان کشور در حال انجام است. قراردادها بسته شده و جمعیت‌های تحت پوشش مشخص شده‌اند. در آینده نزدیک و با توجه به اینکه بر اعتبارات افزوده می‌شود، استان‌های دیگر نیز به تدریج برنامه پزشک خانواده را به اجرا درخواهند آورد.

امامی رضوی با بیان اینکه مطابق دستور ریاست جمهوری، مهلت استقرار برنامه پزشک خانواده دو سال در نظر گرفته شده بود، گفت: اکنون یک سال و چهار ماه از این بازه زمانی می‌گذرد و ما هشت ماه دیگر برای استقرار کامل این برنامه فرصت داریم.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ مانعی برای استقرار برنامه پزشک خانواده در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: تنها باید اعتبارات جزئی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: بودجه 4000 میلیارد تومان برای استقرار برنامه پزشک خانواده در کشور برای یک سال تعیین شد، اما چون این بودجه تقسیم شده و بخشی از آن تامین شده، برنامه پزشک خانواده در چند استان مستقر شد و در صورت تامین اعتبار در باقی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گسترش می‌یابد.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه درباره ضرورت آموزش بیمار، گفت: در حال حاضر بحث آموزش به بیمار در بیمارستان‌های کشور وجود دارد، اما بایستی شتاب بیشتری بگیرد. آموزش به بیمار در برنامه حاکمیت بالینی نیز یکی از پایه‌های اصلی است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم ارتقای سلامت اتفاق بیفتد و بیماری در همان مرحله اول کنترل شود، بایستی پیشگیری ثانویه را مد نظر داشته باشیم و برنامه‌های آموزشی به بیمار را جدی بگیریم. آگاه‌سازی بیمار در این میان نقش بسیار مهمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha