سلامت نیوز :بر اساس گزارش منتشر شده روز سه‌شنبه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا جوانان بین 13 تا 24 سال 26 درصد کل موارد جدید ابتلا به ویروس را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر توماس فرایدن، مدیر این مرکز در نشستی خبری گفت: با توجه به دانسته‌های ما در مورد HIV و نحوه پیشگیری از آن که طی 30 سال گذشته به دست آمده است وجود چنین میزان بالایی از ابتلا به این بیماری در میان جوانان کاملاً باورناپذیر است.

هر ماه در آمریکا هزار فرد جوان به HIV آلوده می‌شوند که درمان آنها در طول زندگی 400 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت و در صورت عدم درمان این ویروس به بیماری ایدز تبدیل شده و مرگ زودرس را در پی خواهد داشت.

در سال 2010، 72 درصد از 12 هزار مورد جدید ابتلا به HIV در جوانان در میان مردان جوان همجنس گرا بوده است و حدود نیمی از موارد جدید ابتلا در میان مردان جوان و سیاهپوست بوده است.

بر اساس این گزارش نسبت جوانان مبتلا به HIV در جمعیت در چند سال گذشته تقریباً ثابت بوده است اما میزان ابتلای آنها در حال افزایش است.این در حالی است که انگ اجتماعی و وحشت ناشی از آن باعث می‌شود آزمایش و شناسایی و در نتیجه درمان این بیماری سخت شود.

بر اساس آمار مرکز کنترل بیماری های آمریکا فقط 13 درصد دانش آموزان دبیرستانی و 22 درصد دانش آموزانی که روابط جنسی داشته‌اند تا کنون آزمایش HIV داده‌اند.آمار افراد 18 تا 24 سال نیز چندان خوب نیست و فقط 35 درصد افراد این دسته از دادن آزمایش HIV خبر داده‌اند.

رفتار پرخطر جنسی و بی بند و بارانه مهمترین عامل ابتلای این گروه جمعیتی به این ویروس شناخته شده است و چون میزان آزمایش دادن در این گروه زیر 25 سال بیشتر است شناسایی  و درمان آن نیز در مقایسه با گروه سنی بالاتر چالشی سنگین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha