چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 61435

سلامت نیوز : ژانگ ویکینگ، رئیس کمیسیون طراحی ملی جمعیت و خانواده چین گفت: قوانین جدیدی که در پرجمعیت ترین کشور دنیا مد نظر است از جمله عبارت است از دادن اجازه داشتن فرزند دوم به زوج هایی که در شهرها زندگی می‌کنند حتی اگر خود والدین نیز تک فرزند نباشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس قوانین کنونی زوجهایی که در شهرها ساکن هستند فقط در صورتی اجازه داشتن فرزند دوم دارند که خودشان خواهر یا برادری نداشته باشند. آسان تر شدن قوانین بدین معناست که بسیاری از این زوج ها می توانند فرزند دوم داشته باشند.

قوانین محدود کننده جمعیت در چین از سال 1979 برای کاهش جمعیت کشوری طراحی شد که هم اکنون 1.43 میلیارد نفر جمعیت دارد.ژانگ گفت که کمیسیون و سایر انستیتوهای تحقیقاتی جمعیت توصیه‌هایی را به دولت ارائه کرده‌اند و هر تغییری بخواهد رخ دهد تدریجی خواهد بود.

بر اساس گزارشها تغییرات جدیدی ابتدا در مناطق قدرتمند اقتصادی و سپس در مناطقی که از قوانین فعلی به خوبی پیروی کرده‌اند، اجرا می‌شود.جامعه شناسان هشدار داده‌اند که سیاست تک فرزندی چین به پیر شدن سریع جمعیت این کشور منجر شده که می تواند آینده اقتصادی این کشور را به خطر بیندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha