پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 61440
سلامت نیوز : از ابتدای شروع تحریم‌های وسیع بین‌المللی علیه كشورمان، دغدغه‌های مبنی بر تهیه داروهای خاص و واردات آنها به كشور وجود داشت. كشورهای غربی با ژست انسان‌دوستانه، مدعی شدند كه این تحریم‌ها شامل داروها و تجهیزات پزشكی حیاتی بیماران نمی‌شود اما گذشت زمان نشان داد كه دروغ می‌گویند. كما اینكه رسانه‌های خود آنها، از جمله «المانیتور» به تازگی گزارش داده و تایید كرده‌اند كه، با وجود لغو تحریم دارو، به سبب تحریم‌های وسیع مالی و بانكی غرب و به ویژه آمریكا علیه ایران، شركت‌های مختلف تولید كننده دارو و تجهیزات پزشكی، امكان هیچ داد و ستدی را با ایران ندارند! این را داشته باشید و از هر سوی دیگر بشنوید كه به‌تازگی خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی مدعی شده است، شركت‌ سوئدی «اریكسون» كه بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات تلفن همراه در جهان است، همكاری‌های گسترده‌ای را با ایران در زمینه توسعه شبكه تلفن همراه آغاز كرده و «فردریك هالستان» سخنگوی این شركت خبر داده، اریكسون در سال 2008 قراردادی را با ایران در زمینه تامین تجهیزات مخابراتی امضا كرده و به این قرارداد خود پایبند است. او اضافه كرده، آنها تا سال 2021 از تاسیس یك اپراتور جدید تلفن همراه در ایران اسلامی حمایت خواهند كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ در ماه‌های اخیر شركت‌های مختلف غربی به بهانه‌های مختلف از همكاری با كشورمان در ساده‌ترین امور طفره رفته و حتی قراردادهای دراز مدت خود را لغو كرده‌اند. انبوه قراردادهای نفتی در جنوب نمونه كوچكی از این موارد است. آنها به این بهانه حتی شبكه‌های تلویزیون ایران را از ماهواره‌های اروپایی حذف كردند و چنانكه آمد در تامین داروهای حیاتی بیماران كشورمان نیز تعلل می‌كنند. با این احتساب چطور شركت اریكسون حاضر به ادامه همكاری‌هایش با تهران شده است؟ این شركت سوئدی فعالیت‌های بسیار گسترده و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در آمریكا دارد و طبق تحریم‌های آمریكا، چنانچه شركتی با ایران هر گونه مراوده تجاری بالای 50هزار دلار داشته باشد، از فعالیت در آمریكا و هرگونه مراوده با مراكز مالی و بانك‌های این كشور محروم خواهد شد.

آیا باور كردنی است كه سوئدی‌ها چشم به بازار چند صد میلیارد دلاری خود در ایالات متحده بسته و قرارداد حداكثر یك میلیارد دلاری خود در ایران را به آن ترجیح داده‌اند؟! بی‌گمان، پاسخ سوال فوق منفی است. پس باید پذیرفت آنها با اطلاع و رضایت واشنگتن به این معاهده پایبند مانده و حضور خود در بخش حساس مخابرات ایران را حفظ كرده‌اند. در این صورت آیا از این كار جز جاسوسی و كسب اطلاع از توانایی‌های مخابراتی كشورمان هدف دیگری دارند؟ لابد شما هم شنیده‌اید امیر قطر در سفر به غزه هدایایی به سران حماس داده كه مجهز به ردیاب‌هایی بوده‌اند و از این راه ترور آنها توسط ارتش اسرائیل را تسهیل كرده است. مسئولان كشورمان باید مراقب این شیطنت‌ها باشند و معلوم كنند، آنها كه حاضر به فروش دارو به ما نیستند چطور پذیرفته‌اند تجهیزات حساس مخابراتی در اختیارمان بگذارند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha