بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی به احتمال زیاد وضعیت هوا به شرایط اضطرار نخواهد رسید. لذا برنامه‌ای برای تعطیلی ادارات و مدارس نداریم؛ اما در صورتی که وضعیت هوا به شرایط اضطرار برسد کارگروه آلودگی هوای تهران جلسه اضطراری تشکیل داده و درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

استقرار جو پایدار از فردا در پایتخت / تعطیلی نداریم

سلامت نیوز : مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت:‌ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از فردا پنجشنبه تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی پایدار خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر رسول اشرفی پور، دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران درباره آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده وضعیت هوا به صورت پایدار خواهد بود و احتمال افزایش ذرات معلق زیر 2.5 میکرون بالاست.

وی درباره تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی به احتمال زیاد وضعیت هوا به شرایط اضطرار نخواهد رسید. لذا برنامه‌ای برای تعطیلی ادارات و مدارس نداریم؛ اما در صورتی که وضعیت هوا به شرایط اضطرار برسد کارگروه آلودگی هوای تهران جلسه اضطراری تشکیل داده و درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: امسال وضعیت پایداری هوا به میزان آن در سال 89 و 90 نبود و شرایط پاک و سالم را از لحاظ کلیه آلاینده‌های هوا تا امروز داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای آینده سازمان هواشناسی جو پایداری را برای پایتخت پیش‌بینی کرده است باید تمهیداتی را اتخاذ کنیم که برای اتخاذ تصمیمات لازم کارگروه آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داده و نکات مهم مربوطه را مصوب کرده است.

اشرفی‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده بحث پایداری هوا در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان رخ می‌دهد تمهیدات لازم در این باره اتخاذ شده و 25 اقدام مهم در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات در طول ماه‌های گذشته اجرا شده و مختص زمان شرایط ویژه هوا از لحاظ آلودگی نیست که از جمله این اقدامات می‌توان به تشدید با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا اشاره کرد که پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ این طرح را اجرا کرده و با توجه به محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد باید طی روزهای آینده نیز این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران عنوان کرد: بحث معاینه فنی خودروها که یکی از مهمترین مباحث در کاهش آلودگی هوای تهران است نیز مورد توجه قرار گرفته و امسال برای اولین بار به صورت مستمر موضوع تست کاتالیست کانورتر را در مراکز معاینه فنی خودرو در سطح شهر تهران شاهد هستیم.

وی توصیه کرد: در روزهایی که هوا به وضعیت پایدار می‌رسد شهروندانی که بیماری قلبی، ریوی، تنفسی دارند به ویژه سالخوردگان و کودکان نباید در مراکز شهر تردد داشته باشند.

اشرفی‌پور با تاکید بر اینکه شهروندان لازم است در روزهایی که هوا به وضعیت پایدار و شرایط ناسالم می‌رسد سفرهای درون شهری خود را کاهش دهند، اظهار کرد: استقرار ایستگاه‌های اورژانس در برخی از میادین مرکزی شهر از مواردی است که برای روزهای ناسالم هوا در پایتخت پیش بینی شده است. همچنین استفاده از حمل و نقل عمومی در چنین روزهایی به شهروندان توصیه می‌شود.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران توجه به فعالیت واحدهای صنعتی که دارای پتانسیل آلودگی هوا هستند را از موارد و مصوبات کارگروه آلودگی هوای تهران دانست که مکاتبات و اخطارهای لازم در خصوص فعالیت آنها از سوی محیط زیست و سازمان صنایع و معادن استان اعلام شده است.

وی گفت:‌ در روزهایی که تهران با پدیده وارونگی هوا مواجه است، باید این واحدهای صنعتی با پایین ترین شرایط خود ادامه فعالیت دهند. همچنین واحدهایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند در روزهای ناپایداری هوا مجاز به استفاده از این سوخت نیستند و باید طی این روزها سوخت خود را به گاز تغییر دهند.

اشرفی‌پور درباره اینکه امکان تعطیلی مدارس و ادارات در صورت رسیدن هوا به شرایط ناسالم و اضطرار وجود دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای تعطیلی نداریم چرا که پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که شرایط اضطرار که منجر به تعطیلی شود نخواهیم داشتیم و اگر هم شرایطی پیش آید کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران و کمیته اضطرار تصمیم گیری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha