یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6148

نوجوانان عموماً به اندازه سال‌های دبستان یعنی تقریباً به 8 الی 9 ساعت خواب نیاز دارند اگر کمتر بخوابند این امر می تواند بر رفتارهایشان تاثیر بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فوربز این مسائل به دنبال تغییرات فیزیکی و جسمی دیگری که در گذر از دوران کودکی به نوجوانی ایجاد می شود، رخ می دهد. این تغییرات بر ساعت بیولوژیکی بدن که تنظیم کننده زمان خواب و بیداری فرد است نیز تاثیر می گذارد.

در ضمن در این دوره فرزندان با دنیای دیگری رو به رو شده اند که شامل کارهای نیمه وقت- تکالیف آخر وقت- رایانه – تلویزیون و بازیهای رایانه ای است و بدیهی است که وجود همه اینها ساعت خواب را به تاخیر می اندازد.

محققان در یک تحقیق که روی بیش از 3000 نوجوان انجام داده اند دریافتند که بسیاری از افرادی که در مرحله نوجوانی قرار می گیرند به طور متوسط 3/7 ساعت در شبانه روز می خوابند و فقط 15 درصد از انها 5/8 ساعت می خوابند. از طرف دیگر در حدود 26 در صد نیز کمتر از 5/6 ساعت می خوابند .

این در حالی است که دانش آموزانی که بهتر و بیشتر و به عبارت دیگر به اندازه کافی می خوابند از نظر درسی نیز بازده بهتری داشته و نمرات بهتری می گیرند.  و حتی در مورد نوشتن گزارشات و مقالات نیز بهتر عمل می کنند.

در ضمن دانش آموزانی که به اندازه کافی نمی خوابند به اندازه کافی نیز سرحال در کلاسها و تمرینات شرکت نمی کنند و همین امر مقدمه ای برای  عدم کار آمدی آنهاست.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha