گروهی از دانشمندان آمریکایی به منظور ارزیابی موثر روش های درمانی جدید در مقابل بیماری های عفونی که به کبد آسیب می رسانند، تکنیک جدیدی را ارائه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه بهداشت و علم اورگان موفق شدند تکنیکی را ارائه کنند که به کمک آن امکان تبدیل موش های آزمایشگاهی به مرکز تولید سلولهای هپاتیت انسانی قابل استفاده برای آزمایش های متابولیکی داروها فراهم می شود.

به گفته این دانشمندان که نتایج بررسی های خود را در مجله "نیچر بیوتکنولوژی" منتشر کرده اند، این تکنیک می تواند به زودی تبدیل به یک استاندارد طلایی برای ارزیابی میزان مواد سمی داروهای ضدهپاتیت و شناسایی روش های درمانی جدید درمقابل بیماری های عفونی کبدی مثل هپاتیت C و مالاریا شود.

در این خصوص مارکوس گرومپ، استاد ژنتیک مدرسه پزشکی دانشگاه اورگان توضیح داد : "با این تکنیک می توان موش را تبدیل به مرکزی برای تولید سلولهای عفونی کبد انسان کرد و به راحتی داروها و روش های درمانی جدید را در این موش ها مورد آزمایش قرار داد."

دانشمندان در ده سال اخیر به دنبال ارائه روش هایی بودند که به کمک آنها بتوان سلولهای هپاتیت انسانی را پرورش داد.

اولین نتایج این تحقیقات در سال 2004 منتشر شد و نشان داد که می توان سلولهای انسانی را در کبد موش بدون رد سیستم ایمنی این حیوان، پیوند زد.

اکنون دانشمندان این تیم تحقیقاتی موفق شدند روشی را عرضه کنند که به وسیله آن موش هایی با دفاع ایمنی بالا بوجود می آید. این موش ها درصورتی که دارویی با عنوان NTBC  را دریافت نکنند، انواع بیماری های هپاتیت را توسعه می دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha