سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اعلام این خبر که به دنبال افزایش قیمت فیلم‌های رادیولوژی به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی مجوز داده شده است که بتوانند از طریق سیستم پکس و چاپ بر روی سی‌دی، هزینه فیلم خود را پایین بیاورند، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی مراکز رادیولوژی در کشور به دست ما نرسیده است.

دکتر سید حسن امامی‌ رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات مراکز رادیولوژی پیرامون عدم افزایش مناسب تعرفه‌ها و افزایش قیمت تجهیزات و فیلم‌های رادیولوژی، اظهار کرد: تهیه فیلم رادیولوژی و تامین قطعات و تجهیزات از مشکلات عمده مراکز رادیولوژی است.

وی ادامه داد: در خصوص فیلم رادیولوژی به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی مجوز داده شده است که بتوانند از طریق سیستم پکس و چاپ بر روی سی‌دی، هزینه فیلم خود را پایین بیاورند.

امامی رضوی در پاسخ به اینکه آیا بسترهای لازم برای بهره‌گیری از سیستم دیجیتال فراهم است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 70 تا 60 درصد دستگاه‌های ما در بخش خصوصی دیجیتال هستند. ممکن است این امکان برای فیلم رادیولوژی ساده وجود نداشته باشد که آن هم با صرف هزینه اندکی قابل انجام است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مراکز رادیولوژی در تامین تجهیزات و برخی قطعات جانبی با مشکل روبرو هستند، گفت: آن را هم بر روی هزینه‌های سرباری دریافت می‌کنند.

امامی رضوی با اشاره به اینکه در یک مقطعی میزان هلیوم کاهش یافته بود که در پی آن برخی مراکز MRI‌ موقتا تعطیل شدند، گفت: هلیوم تامین شده است و هیچ گزارشی از تعطیلی مراکز رادیولوژی در کشور نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha