رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: چنانچه کسری بودجه دانشگاههای پزشکی برطرف نشود،بیمارستانها در ارائه خدمات به کمترین سطح کیفی عقب‌گرد می‌کنند.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: چنانچه کسری بودجه دانشگاههای پزشکی برطرف نشود،بیمارستانها در ارائه خدمات به کمترین سطح کیفی عقب‌گرد می‌کنند.

حسن ابوالقاسمی در گفت وگو با فارس افزود: بخش های بهداشتی و درمانی همانند سایر دستگاههای دولتی از مشکلات بودجه‌ای مستثنی نیستند و به طور معمول با توجه به افزایش قیمت خدمات و لوازم مورد نیاز، با کسری بودجه‌ مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: دولت در پایان هر سال به نوعی این کسری‌ها را جبران می‌کرد اما امسال این کمبود به همراه بودجه جاری دانشگاه که 100درصد محقق نشده و تا همین لحظه فقط کمتر از 30 درصد از بودجه قانونی واریز شده است، تحقق پیدا نکرده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بخشی از هزینه ها را از طریق افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و تشویق خیرین برای کمک به دانشگاهها کاهش داده‌ایم اما کمبودها کماکان وجود دارد و خود را به اشکال گوناگون نشان می‌دهد.

ابوالقاسمی گفت: یکی از این اشکالات، به صورت بدهی مخفی دانشگاهها خود را نشان می‌دهد مانند بدهی دانشگاه به داروخانه‌ها یا به بخش خصوصی گاهی هم به شکل کاهش کیفیت خدمات خود را نشان می‌دهد که بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: چنانچه ظرف 2 تا 3 ماه آینده این کسری توسط بخش های مسئول جبران نشود در کیفیت ارائه خدمات تاثیر جدی می‌گذارد.زمانی وضع رسیدگی بیمارستاهای دولتی مناسب نبود،اورژانس بهینه و پاسخگو نبود و افراد مراجعه کننده باید خودشان لوازم را خریداری می‌کردند یا شبانه برای حضور باید پول می‌پرداختند.حتی شاهد این بودیم که تصادفی‌ها پذیرش نمی‌شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در سالهای گذشته این مشکلات را داشتیم اما به علت حمایتهایی که انجام گرفت،بسیاری رفع شد.

ابوالقاسمی اظهار کرد: 80 درصد خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی انجام می‌شود و بنابراین اگر بودجه‌ای تزریق نشود دوباره کیفیت خدمات به دوره‌های قبل برمی‌گردد که امیدواریم نشود.

وی ادامه داد: تا 3 ماه آینده تلاش می‌کنیم بودجه‌ای که داریم را بهینه مصرف کنیم و از آن مراقبت کنیم.همچنین هزینه های اضافی را کاهش دهیم.چراکه بازگشت به وضعیت قبلی مطلوب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha