جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 61497

در هر دوره سنی، بدن به برخی موادمغذی نیاز دارد كه به شادابی پوست كمك می‌كند. این موادمغذی نه‌تنها بر زیبایی ظاهری بلكه بر سلامت‌ ما تاثیر بسزایی دارند.

ریزمغذی‌هایی که پوست را تغذیه می‌کنند
سلامت نیوز: در هر دوره سنی، بدن به برخی موادمغذی نیاز دارد كه به شادابی پوست كمك می‌كند. این موادمغذی نه‌تنها بر زیبایی ظاهری بلكه بر سلامت‌ ما تاثیر بسزایی دارند. هر ماده‌غذایی زیبایی پوست، افزایش ایمنی بدن، سلامت مخاط دستگاه گوارش، تنفس و گردش خون را تضمین می‌كند. تمام موادمغذی به یك اندازه برای بدن ارزش دارند و هیچ اولویت‌بندی‌ای میان آنها وجود دارد و كمبود هر یك از آنها سلامت ما را به خطر خواهد انداخت:


ویتامین A:
این ویتامین‌ در بیشتر موادغذایی از جمله گوشت، جگر و منابع حیوانی به وفور یافت می‌شود. پیش‌سازهای ویتامین A به نام كاروتنویید A در منابع گیاهی به‌خصوص آنهایی كه رنگ تیره‌تری دارند مثل نارنگی، هویج، گوجه‌فرنگی و اسفناج یافت می‌شود.


روی:
این ماده معدنی در منابع حیوانی به‌خصوص گوشت‌ها و در منابع گیاهی مانند انواع آجیل، قهوه و شكلات یافت می‌شود. در گذشته مادران برای شادابی پوست فرزندانشان از قاشق روی در غذاها استفاده می‌كردند اما امروزه انواع مكمل‌ ‌آن در بازار موجود است. البته كسی كه رژیم متنوع و متعادلی دارد، نیازی به مصرف مكمل روی نخواهد داشت.


ویتامین E:
این ویتامین نوعی آنتی‌اكسیدان بسیار قوی است كه در سلامت پوست و مو نقش دارد و در چربی‌های گیاهی مثل روغن آفتابگردان، سویا و... یافت می‌شود. مكمل‌های این ویتامین‌ نیز در بازار موجود است و در صورت كمبود پزشك آن را توصیه می‌كند. اگر شما غذای روزانه خود را با روغن‌های گیاهی تهیه می‌كنید، نیازی به مصرف مكمل ویتامین E ندارید.


سلنیوم:
سلنیوم نوعی آنزیم آنتی‌اكسیدانی مهم است كه در سلامت پوست نقش بسزایی دارد. گوشت و نان، منابع غذایی سلنیوم هستند و در برخی مغزها به‌خصوص گردو نیز یافت می‌شود.

امروزه این اعتقاد كه فلان ماده غذایی فقط برای فلان عضو خوب است، منسوخ شده است و متخصصان توصیه می‌كنند باید رژیم‌غذایی متعادل و متنوعی داشت تا سلامت و زیبایی به خطر نیفتد. این خانم باید بدانند حتی در یك چیدمان ژنتیكی ثابت نیز تغذیه متفاوت می‌تواند در شادابی پوست نقش داشته باشد. البته نمی‌توان انتظار داشت با اصلاح تغذیه، تمام مشكلات پوستی حل شود، اما انتخاب رژیم غذایی متناسب و متنوع از تشدید مشکلات پیشگیری می‌كند.
منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha