كشف یك ژن جدید به طور بالقوه می‌تواند كلیدی برای كنترل عفونت‌های مزمن سیستم ایمنی بدن باشد.

سلامت نیوز: كشف یك ژن جدید به طور بالقوه می‌تواند كلیدی برای كنترل عفونت‌های مزمن سیستم ایمنی بدن باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به نقل از نشریه نیچر محققان دانشگاه تورنتو با انجام تحقیقات خود دریافتند، ژن تازه كشف شده به نام Arih2 در سلول‌های دندریتیك كه برای بقای جنین ضروری است پیامدهای مثبتی برای درمان و كنترل عفونت‌های مزمن سیستم ایمنی بدن مانند ایدز، هپاتیت و سل داشته و همچنین به طور بالقوه می‌تواند به مهار بروز شرایط التهابی مزمن در بیماری‌های خود ایمن از جمله آرتریت روماتوئید و سپسیس كمك كند.
 
براساس این گزارش محققان افزودند: این ژن علاوه بر این كه نقش مهمی در هشدار به بدن هنگام حضور مهاجمان دارد در تصمیم‌گیری برای مهار و یا آغاز واكنش سیستم ایمنی برای جلوگیری از بیماری‌های التهابی و خود ایمن مزمن دخالت دارد.
 
نتایج حاصل از این گزارش حاكی است؛ این كشف می‌تواند با تقویت نیروی سیستم ایمنی بدن به از بین بردن عفونت‌ها كمك كند و Arih2‌ با داشتن یك ساختار منحصر به فرد بسیار بعید است كه پروتئین‌های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد و باعث عوارض جانبی ناخواسته شود.
 
به گفته محققان ما هم اكنون در حال تحقیق در مورد چگونگی دستكاری این ژن و مسیرهای مرتبط به ترویج و تقویت سیستم ایمنی بدن در عفونت‌های مزمن و طاقت‌فرسا هستیم كه می‌دانیم پاسخ سیستم ایمنی بدن در این شرایط ناكافی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha