سلامت نیوز: افراد زیر 50 سالی که سابقه سکته دارند اغلب افرادی سیگاری بوده و یا سابقه استفاده از مواد مخدر یا الکل را دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط پژوهشگران آمریکایی بر روی 1000 بیمار این نتایج بدست آمد.

اگرچه گفته می شود که سکته معمولا یکی از وضعیت های کهنسالی است اما محققان گفته اند تغییرات بلند مدت در قلب، عروق و خون نتیجه استفاده از مواد مخدر یا نوشیدن سنگین الکل است که می تواند خطر این گونه رویدادها را در اوایل جوانی یا میانسالی افزایش دهد.

محققان دانشگاه سینسیناتی می گویند اینگونه رفتارها در میان جوانان بسیار رایج است و به ویژه بیماران زیر 55 سالی که دچار ایست قلبی می شوند باید به طور مرتب در این رابطه مورد بررسی قرار گیرند.

به نوشته رویترز همچنین انتظار می رود تا برخی مواد به ویژه کوکائین و متامفتامین ها بسیار سریعتر از سایر مواد منجر به بروز سکته شوند.

در این تحقیق آمده که حتی با وجود فاکتورهای خطرساز شایعی مانند سیگار کشیدن و فشار خون بالا باز هم بسیاری افراد تا زمانی که به فاکتور کهنسالی نرسند دچار سکته نمی شوند.

زمانیکه فردی در جوانی یا میانسالی دچار سکته می شود احتمال اینکه عامل سکته او چیزی متفاوت از این فاکتورهای سنتی باشد بسیار بیشتر است.

بر اساس آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا نزدیک به 800 هزار نفر در آمریکا هر ساله دچار سکته میشوند که مهمترین عامل معلولیت های بلندمدت است. مطالعه ای بر آمار سال 2007 نشان داده حدود 5 درصد افرادی که در آن سال سکته کرده اند بین 18 تا 44 سال سن داشته اند.

تحقیق جدید بر روی نزدیک به 1200 نفری انجام شده که قبل از رسیدن به 55 سالگی دچار سکته شده اند. در سال 2005 تنها بیش از نیمی از بیمارانی که سابقه سکته داشته اند در آن زمان سیگار می کشیده اند و یک نفر از هر 5 نفر سابقه مصرف مواد مخدر از جمله ماریجوانا و کوکائین داشته است. 13 درصد افراد هم در 24 ساعت قبل از سکته مواد مخدر یا الکل مصرف کرده بودند.

میزان سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر و الکل به نظر در میان افراد دارای سکته بین سالهای اواسط دهه 1990 تا اواسط 2000 افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha