سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علت تعلل در تجمیع بیمه‌های درمانی را به خطر افتادن منافع بعضی از افراد خواند وگفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی باید در زمینه تجمیع بیمه‌ها از قانون کشور تبعیت کنند.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی و وزارت تعاون، کار ورفاه‌اجتماعی به تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان و تجمیع کردن بیمه‌های درمانی، تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌گر در شرایط کنونی قادر به مدیریت حوزه سلامت نیستند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اختلاف بین دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و تعاون، کار ورفاه‌اجتماعی برای تعیین محل دبیرخانه سازمان بیمه سلامت ایرانیان، گفت: به‌طور حتم محل تشکیل این سازمان هیچ اهمیتی ندارد، هدف این است که این سازمان به طور واقعی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل بیمه سلامت ایرانیان تحقق نگاه عدالت ‌محور در تمام سطوح جامعه است، افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه٬ این سازمان باید از ادغام  ‏بیمه‌های درمانی تشکیل شود، از این‌رو اقدامات مسئولان درباره تجمیع نکردن بیمه‌ها با قانون پنجم تناقض دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه در چند سال اخیر بیمه‌ها مدافع بیمارستان‌ها و حوزه سلامت نبوده‌اند، یادآور شد: نبود مدیریت واحد و مناسب در سازمان‌های بیمه‌گر موجب بروز آسیب‌های زیادی در حوزه سلامت شده و در آینده نیز اثرات این آسیب‌ها ادامه خواهد داشت.

عزیزی‌فارسانی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون تجمیع بیمه‌ها از سوی دستگاه‌های متولی در اولویت‌های آخر قرار گرفته است، افزود: متأسفانه به‌علت مشکلات حوزه سلامت این طرح به حاشیه رفته است، از این‌رو شاهد هستیم که وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی اولویت کاری خود را بر تأمین دارو و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان گذاشته است.

وی علت تعلل در اجرای طرح تشکیل بیمه سلامت ایرانیان و تجمیع بیمه‌های درمانی را به خطر افتادن منافع بعضی از افراد خواند وگفت: هم‌اکنون تمام کشورهای دنیا با تجمیع بیمه‌های درمانی خود تنها از یک کارت الکترونیک در حوزه درمان استفاده می‌کنند، حال معلوم نیست که چرا مسئولان در کشور هیچ اقدامی برای اجرای این طرح انجام نمی‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره فواید تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان٬ افزود: با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، ‏قرار است بیمه پایه یکسان به ‏تمامی مردم ارائه شود، به این ‏ترتیب همه‌ جمعیت ۷۵‏ میلیونی کشور از یک بیمه پایه ‏درمان برخوردار خواهند بود و ‏در صورت اجرای این عملیات، دیگر ‏فردی فاقد پوشش بیمه درمانی در ‏کشور باقی نخواهد ماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات مسئولان سازمان تأمین اجتماعی درباره مستثنی بودن بخش درمانی این سازمان از تجمیع بیمه‌های درمانی، یاد‌آور شد: مسئولان این سازمان هم باید از قانون جاری کشور تبعیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha