سلامت نیوز: اگر حساسیت دندان ها با خمیر دندان های مخصوص درمان نشود باید علت آن مشخص شود تا این حساسیت برطرف شود.

دکتر اقبال دندانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بافت اصل تمام دندان ها عاج است،عاج در قسمت تاج دندان بوسیله مینا و در قسمت ریشه به وسیله سمان پوشیده شده است.اگر به علت پوسیدگی سایش یا شکستگی علاج دندان به محیط دهان باز شود به علت ساختمان میکروسکوپیک عاج، دندان حساس می شود و هر تحریکی باعث درد و ناراحتی می شود.

وی گفت: به منظور رفع این مشکل برخی خمیر دندان ها حاوی استرانسیوم کلراید یا مواد دیگری هستند که با رسوب در محل عاج مدخل توبولهای عاجی را مسدود می کند. تجویز این خمیر دندان ها باعث رفع حساسیت و درد از دندان های حساس می شود.
اقبال عنوان کرد: بدیهی است که ضرورت دارد اشخاص مبتلا به دندان های حساس جهت تشخیص قطعی به دندانپزشک مراجعه و مورد معاینه قرار گیرند چرا که ممکن است پوسیدگی دندان با موارد دیگر از بیماری ها با همین علائم دیده شود که در آن صورت نیاز به درمان های دندانپزشکی است و تجویز خمیر دندان ضد حساسیت صحیح و کافی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ساناز ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام ببخشید یه زمانی حدود 10 سال پیش یه خمیر دندونایی با نام استرانسیوم کلراید تو بازار بود ولی الان دنبالش می گردم پیدا نمیکنم-آیا دیگه این خمیر دندونا وجود ندارن ؟یا نام دیگه ای دارن؟