سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌‌های بخش آزمایشگاهی، گفت: به‌طور حتم عرضه خدمات پزشکی با قیمت‌های قبلی موجب ورشکستگی این مراکز می‌شود.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه متأسفانه قیمت تجهیزات آزمایشگاهی افزایش نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است، تصریح کرد: این افزایش قیمت تجهیزات به طور حتم به مراکز آزمایشگاه‌ها ضربه وارد می کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه افزایش ۳۰ درصدی تعرفه بخش آزمایشگاه نمی‌تواند جوابگوی مشکلات این حوزه باشد، گفت: وضعیت کنونی این حوزه موجب افزایش سه برابری قیمت برخی تجهیزات همچون کیت‌های آزمایشگاهی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی و تشدید تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی٬ آسیب‌های زیادی را به آزمایشگاه‌ها وارد کرده است٬ افزود: به‌طور حتم افزایش قیمت مواد اولیه٬ افزایش قیمت محصول تولیدی را به‌دنبال دارد اما متأسفانه این افزایش در میزان تعرفه دیده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌‌های بخش آزمایشگاهی، یاد‌آور شد: واقعیت آن است که عرضه خدمات پزشکی با قیمت‌های قبلی موجب ورشکستگی این مراکز می‌شود.

وی نقش تعرفه‌های آزمایشگاهی را در کاهش خطاهای پزشکی بسیار تعیین کننده خواند و افزود: پایین بودن میزان تعرفه‌های آزمایشگاهی موجب خرید مواد درجه دو و یا استفاده از مواد یکبار مصرف  و به تبع‌آن کاهش کیفیت کنترل کیفی تشخیصی آزمایشگاه‌ها شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با وجود اینکه هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در جهت تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پیشرفت‌های خوبی داشته است، اما هنوز برای ارائه خدمات به بیماران به محصولات وارداتی وابسته هستیم.

قربانی با تأکید بر اینکه اختصاص ارز دولتی کلید بهبود وضعیت آزمایشگاه‌ها است، افزود: هم‌اکنون تجهیزات آزمایشگاهی به‌همراه دیگر تجهیزات پزشکی در اولویت پنجم دولت برای اختصاص ارز قرار دارد، از این‌رو دولت باید اختصاص ارز این تجهیزات را در اولویت‌های بالاتری قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نقش سازمان‌های بیمه‌گر در کاهش فشار بر آزمایشگاه‌ها را بسیار مؤثر خواند وگفت: بیمه‌ها باید با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های این مراکز حمایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha