سلامت نیوز: تعداد موارد ابتلا به HIV در روسیه در 6 ماهه اول سال 2012 نسبت به همین دوره در سال قبل با 12 درصد افزایش روبرو شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آمار رسمی نشان می دهد که در 10 ماهه اول 703781 روسی به این ویروس مبتلا بوده اند که 90396 نفر آنها درگذشته اند.

در حدود 60 درصد موارد جدید، تزریق مواد مخدر و سوزن آلوده علت عمده آلودگی بوده است. در همین دوره تعداد موارد ابتلا در سطح جهانی در 4 سال اخیر تقریبا ثابت بوده است.

مدیر آژانس ایدز سازمان ملل در این مورد به بی بی سی گفت که روسیه از جمله کشورهایی است که هنوز موفق به استفاده از استراتژی های درست در مبارزه با این ویروس نشده است.

وادیم پوکروفسکی رئیس مرکز فدرال مبارزه با ایدز روسیه گفت هر روز حدود 200 روسی به این ویروس آلوده می شوند. وی هشدار داد که اگر اقدامات پیشگیرانه ای صورت نگیرد تعداد این موارد هر 5 سال دو برابر خواهد شد.

آمار منتشر شده توسط این مرکز نشان می دهد در 10 ماهه اول سال 2012، تعداد 4398 کودک توسط مادرانشان به این ویروس آلوده شده اند که از این تعداد 529 نفر درگذشته اند.

روسیه با یکی از بزرگترین حجم اعتیاد به هروئین در دنیا روبروست که مسیرهای قاچاق این مواد از افغانستان نیز آن را تشدید کرده است. مشکل نبود سوزن های پاک نیز عامل دیگری در تشدید این روند بوده است.

نزدیک به 39 درصد موارد ابتلا به ویروس HIV در روسیه در سال 2012 از طریق رابطه جنسی عادی بوده است و روابط مردان همجنس گرا نیز یک درصد موارد ابتلا را به خود تشکیل داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha