سلامت نیوز : افزایش طلاق در جامعه به علت رعایت نکردن آموزه‌ها و تذکرات قرآن است، چراکه روابط زن و شوهر، روابط قرآنی نیست؛ بنده در دوران جوانی‌ام برخلاف امروز اصلا نمی‌شنیدم که طلاقی صورت گرفته است. ما در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌كنیم و در قرآن کریم اخلاقیاتی وجود دارد که باید آنها را خواند، تلاوت و تکرار کرد و به عنوان یک درون مایه در خودمان همیشه نگاه داریم و به وقتش عمل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ آیت‌الله مکارم‌شیرازی: در جامعه امروز، ازدواج رو به کاهش و طلاق رو به افزایش است و این نشان از ناسالم بودن فرهنگ اجتماعی دارد. طلاق به عنوان یکی از بلایای دنیای امروز است و طلاق، مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است و بچه‌های طلاق بدون سرپرست نیز برای جامعه مشکل‌ساز می شوند. اسلام، جاده ازدواج را صاف اما جاده طلاق را پر از سنگلاخ کرده است تا ازدواج در جامعه بیشتر و طلاق کمتر شود.

آیت‌الله محمدحسین فقیه‌یزدی: اثر منفی طلاق به سرعت جامعه را فرا می‌گیرد و اگر با برنامه‌ریزی كلان اجتماعی و همراهی مردم متدین نباشد و خود خانواده‌ها هم به معضل اجتماعی طلاق بی‌تفاوت بشوند پیامدهای سنگین‌تری هم می‌تواند داشته باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی: یکی ازعوامل طلاق، ازدوج کردن در سن بالاست زیرا کسی که سن،سواد و پولش بالا می‌رود توقعش هم بیشتر می شود و وقتی اینها با هم ازدواج می‌كنند نمی‌تواند توقع همدیگر را تحمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha