شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
سلامت نیوز : بررسی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهور نشان می‌دهد كه در 6 سال اجرای برنامه چهارم توسعه، افزایش نسبت طلاق به ازدواج از 10.7 به 15.4 درصد رسیده است. براساس این گزارش از سال 1384 تا 1389 تعداد ازدواج با سرعت آهسته و تعداد طلاق با سرعت بالایی رو به افزایش بوده است؛ این مسئله به‌عنوان زنگ خطری برای جامعه و مسئولان تلقی می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد كه حدود 45 درصد از کل طلاق‌های صورت گرفته در سال 1389 مربوط به 4 سال اول زندگی مشترک زوجین بوده و حدود 14 درصد از طلاق‌های ثبت شده مربوط به زوجینی است که طول مدت ازدواج آنها کمتر از یک‌سال است. بیشترین تعداد طلاق به ثبت رسیده به ترتیب برای مردان 25-29 ساله و 30-34 ساله و برای زنان 25-29ساله و 20-24 ساله روی داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ نرخ خام طلاق به‌ترتیب در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری در کمترین میزان و در استان‌های تهران، قم و خراسان‌رضوی در بالاترین میزان بوده است. شاخص دیگری که در مطالعه وضعیت ازدواج و طلاق مورد استفاده قرار می‌گیرد نسبت طلاق به ازدواج است.این شاخص نشان می‌دهد در یک سال به ازای هر یکصد مورد پدیده ازدواج چند مورد طلاق روی داده است. این شاخص طی سال‌های مورد بررسی روند صعودی طی کرده و در سال 1389به بالاترین حد خود رسیده است. در این سال به ازای هر یکصد مورد ازدواج حدود 15.4 درصد طلاق به ثبت رسیده است.

افزایش میزان طلاق تنها در كلانشهرها خودنمایی نمی‌كند. براساس آمار اعلام شده درشهرستان گنبدکاووس از هر 10 ازدواج صورت گرفته یک مورد به طلاق منجر می‌شود. در استان چهارمحال‌بختیاری هر دو روز 5 واقعه طلاق به‌ثبت می‌رسد و این یعنی از هر 15 ازدواج در این استان یكی منجر به طلاق می‌شود. در استان فارس نیز تنها در سه ماهه ابتدایی سال 90 تعداد یك هزار و 963طلاق ثبت شده كه بیشترین طلاق در مردان و در زنان 25 تا 29 ساله بوده است. در سال 91 نیز تعداد 8 هزار و 73واقعه طلاق در استان فارس ثبت شده كه بیشترین آن با 44.7 درصد مربوط به شیراز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha