شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
سلامت نیوز : دو داماد جنایتکار در جریان جنایت‌های جداگانه به خانه پدرزن خود حمله کرده و ماجرایی تلخ را رقم زدند. به گزارش خبرنگار قانون، سحرگاه ۲۳ آبان امسال صدای شلیک گلوله سکوت یکی از محله‌های بندرلنگه را شکست. اهالی سراسیمه از خانه‌های خود بیرون آمدند و خود را به خانه‌ای که در آنجا تیراندازی شده بود رساندند. آن‌ها مردی را دیدند که هراسان از خانه بیرون آمد و با خودروی خود از محل گریخت. اهالی او را می‌شناختند. مرد هفت تیر به دست داماد خانواده بود. دقایقی بعد تیمی از ماموران خود را به محل تیراندازی رساندند. آن‌ها پس از ورود به خانه با پیکر غرق در خون چهار عضو خانواده روبه رو شدند که هدف گلوله قرار گرفته بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ مجروحان به بیمارستان منتقل شدند که مادر و دختر خانواده جان خود را از دست دادند. دو پسر دیگر خانواده نیز که مجروح شده بودند با عمل جراحی از خطر مرگ نجات پیدا کردند. در جریان تحقیقات مشخص شد، داماد خانواده از چهار سال قبل با همسرش اختلاف پیدا کرده بود. او همچنین به خاطر تهدید خانواده همسرش و شکایت آن‌ها مدتی را در زندان گذرانده بود. مرد جنایتکار سپس در انتقامی کور شبانه وارد خانه پدرزنش شده و همسر و مادرزنش را با شلیک گلوله به قتل رساند. در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.

جنایت داماد ۲۱ ساله

در دومین پرونده، ساعت دو بامداد چهارشنبه مرد جوان در حالی که چاقویی بزرگ در دست داشت به سمت خانه پدرزنش رفت. او خیلی تلاش کرده بود تا همسرش را از طلاق منصرف کند اما وقتی موفق به این کار نشد تصمیم به انتقامی خونین گرفت. مرد ۲۱ ساله وقتی وارد خانه شد همه در خواب بودند. عبدا... ابتدا سراغ همسر ۱۷ ساله‌اش رفت و با کارد هشت ضربه به او زد. با فریاد‌های تازه عروس اعضای خانواده‌اش از خواب بیدار شده و مرد جنایتکار با کارد پدر و برادر زنش را هم هدف ضربه‌های کارد قرار داد. با اطلاع موضوع به پلیس بلافاصله تیمی از ماموران در محل جنایت حاضر شده و در نخستین بررسی‌ها دریافتند که زن جوان بر اثر شدت جراحات جان باخته است. پدر و برادر او هم به بیمارستان منتقل شده و با تلاش پزشکان از مرگ نجات پیدا کردند. ماموران در ادامه داماد ۲۱ ساله را دستگیر کرده و او را برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به جنایت خود گفت: چندی قبل با فریبا آشنا شده و با هم ازدواج کردیم. اما خیلی زود به مشکل خوردیم و او به حالت قهر خانه را ترک کرد. وقتی متوجه شدم او درخواست طلاق داده است با خانواده‌اش صحبت کردم اما آن‌ها هم موافق طلاق بودند. این موضوع آزارم می‌داد به همین خاطر تصمیم به انتقام گرفتم و شبانه با ورود به خانه پدرزنم این جنایت را رقم زدم.

نگاه کار‌شناس

نعمت‌ا... صلواتی، فرمانده انتظامی محمودآباد با اشاره به انجام عمل جراحی بر روی بدن پدر و برادر همسر قاتل که در این حادثه جنون‌آمیز مجروح شده بودند، اظهار داشت: پدر همسر قاتل که «اباصلت ـ ع» ‌نام دارد در بیمارستان شهدای محمودآباد مورد عمل جراحی قرار گرفت که حال عمومی وی رضایت‌بخش است. برادر همسر قاتل نیز که «علی – ع‌» نام دارد به علت زخم عمیق ناشی از اصابت چاقو بر بدنش به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شد که با بررسی صورت گرفته حال وی نیز خوب است. فرمانده انتظامی محمودآباد مهم‌ترین علت وقوع این حادثه و حوادثی از این دست را کنترل نکردن عصبانیت به‌ویژه از سوی جوانان در مواقع فشار روانی عنوان کرد و گفت: بخشی از این مشکلات ناشی از عدم دخالت مناسب از سوی خانواده‌هاست و اگر در این حادثه بزرگتر‌ها چاره‌اندیشی می‌کردند، امروز شاهد بروز آن نبودیم تا چندین خانواده مصیبت زده و دچار مشکل شوند.

وی ضعف فرهنگی جامعه را نیز یکی دیگر از عوامل بروز حوادث تلخ دانست و افزود: حضور دانشجویان غیر بومی به‌ویژه در شهرهای کوچک فرهنگ‌های درست و غلط دیگر شهر‌ها را به همراه می‌آورد و نوجوانان و جوانان به آسانی در دام برخی از مسائل ضد فرهنگی همچون اعتیاد، بی‌بند و باری و فساد می‌افتند. صلواتی مشاوره توسط کار‌شناسان خبره مسائل اجتماعی را راه حلی مناسب برای فرهنگ‌سازی دانست و تصریح کرد: اگر این جوان از سوی یک فرد آگاه و با تجربه مشاوره می‌شد، قطعا تصمیمی جنون‌آمیز نمی‌گرفت و شاهد از بین رفتن جوانی دیگر نبودیم.

فرمانده انتظامی محمودآباد در پایان خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها نسبت به اعمال و رفتار فرزندانشان شد تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha