شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 61562
سلامت نیوز : اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد گرسنگی و استرس، باعث نوسان هورمون سروتونین در مغز شده، از این رو وقتی افراد گرسنه می‌شوند، احتمال بروز عصبانیت و خشونت در آن‌ها بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ هنگامی که افراد دچار استرس می‌شوند و یا به خوبی غذا نمی‌خورند، میزان سروتونین در مغز آن‌ها نوسان می‌یابد. هورمون سروتونین، به تنظیم رفتار افراد کمک می‌کند.

محققان دانشگاه کمبریج بر اساس یافته‌های پژوهشی خود اعلام کردند بالا و پایین رفتن میزان سروتونین، بر روی قسمتی از مغز افراد که میزان عصبانیت را کنترل می‌کند، تاثیر می‌گذارد.

در این پژوهش، محققان به منظور کنترل میزان سروتونین، رژیم غذایی داوطلبان سالم را کنترل کردند.

در ادامه این تحقیق، مغز شرکت کنندگان به وسیله تصویربرداری عملکردی تشدید مغناطیسی (FMRI) اسکن شد، در حالی که صورت آن‌ها نیز برای ثبت حالات مختلف چهره نظیر عصبانیت، ناراحتی و خشونت، همزمان مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود چگونه قسمت‌های مختلف مغز با هم در ارتباط و پاسخگویی هستند.

یافته‌های بدست آمده از این پژوهش نشان داد میزان کم سروتونین باعث ارتباطات ضعیف‌تر از معمول در قسمت‌های مرکزی مغز می‌شود. محققان نتیجه گرفتند وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، برای مغز سخت‌تر است که واکنش‌های عاطفی به خشم را کنترل کند؛ بنابراین از داوطلبان خواسته شد تا پرسشنامه‌های شخصی را تکمیل کنند تا محققان بتوانند ارزیابی کنند که آیا آن‌ها گرایش خنثی نسبت به خشونت دارند یا خیر.

پژوهشگران دریافتند افرادی که مستعد خشونت بودند، زمانی که سطح سروتونین در بدن آن‌ها کم بود، میزان ارتباطات ضعیف‌تری بین قسمت‌های مرکزی مغزشان برقرار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha