سلامت نیوز : مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از تشکیل کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی بویژه برای کالاهایی که ارز مرجع دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: موافقت وزیر بهداشت برای تشکیل کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی گرفته شده است و اعضا مشخص شده‌اند. در واقع این کمیسیون همانند کمیسیون قیمت‌گذاری دارو عمل خواهد کرد و از هفته جاری تشکیل جلسه تشکیل می‌دهد.

مهندس سعیدرضا شاهمرادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه مطابق نظر وزارت بهداشت، تجهیزات پزشکی به دو دسته تقسیم شده‌اند، اظهار کرد: گروه نخست تجهیزات ضروری و مورد نیاز بیماران هستند. وسایلی نظیر استنت، بالن و شانت مغزی از این جمله‌اند و اگر ارز مرجع به آنها تخصیص پیدا نکند، هزینه بیمار به شدت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: گروه دوم، تجهیزاتی چون دستگاه‌های بیمارستانی هستند.شاهمرادی با بیان اینکه گروه اول تجهیزات پزشکی در اولویت دوم برای دریافت ارز مرجع قرار می‌گیرند، اظهار کرد: بناست تجهیزاتی که برای ما در اولویت سوم قرار می‌گیرند از ارز مبادلاتی استفاده ‌کنند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: فهرست کالاهایی که بر اساس آن شرکت‌ها می‌توانند از ارز مرجع استفاده کنند، از سوی وزارت بهداشت آماده و ارسال شده است که بانک‌های عامل هم بر اساس آن برای تحویل ارز مرجع اقدام می‌کنند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اکنون کدهای تعرفه‌ای برای دریافت ارز مرجع به برخی کالاهای پزشکی اختصاص داده می‌شود، گفت: با توجه به اینکه کالاهای پزشکی بسیار متنوع بوده و این امکان وجود دارد که برخی کالاهای غیر ضروری نیز در یک کد تعرفه‌ای قرار بگیرند و از ارز مرجع بهره‌مند شوند، بایستی تعرفه‌های جدید در نظر گرفته شود یا اینکه مجددا از وزارت بهداشت استعلام شود.

وی افزود: البته این موضوع جزو وظایف گمرک است که کدهای تعرفه‌ای اولویت دو را مجددا از وزارت بهداشت استعلام کند تا کالاهایی که اولویت ندارند،‌ ارز مرجع دریافت نکنند. اکنون کالاهایی را به بانک معرفی می‌کنیم که ضروری بوده و نیاز مراکز درمانی‌اند.

شاهمرادی با اشاره به اینکه «قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی» بویژه در خصوص کالاهایی که ارز مرجع می‌گیرند، از یک ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: قیمت‌گذاری بسیاری از کالاهایی که ارز مرجع می‌گیرند انجام شده است، منتظر تشکیل کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی هستیم تا قیمت‌ها را اعلام کند. البته این ضرورت وجود داشت که قیمت برخی تجهیزات اعلام شود که اقدامات لازم در خصوص آن صورت پذیرفته است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: موافقت وزیر بهداشت برای تشکیل کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی گرفته شده است و اعضا مشخص شده‌اند. در واقع این کمیسیون همانند کمیسیون قیمت‌گذاری دارو عمل خواهد کرد و این هفته اولین جلساتش تشکیل می‌شود.

وی درباره بازه زمانی فعالیت این کمیسیون توضیح داد:‌ تا زمانی که برای واردات ارز مرجع تخصیص می‌ یابد، کمیسیون به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته سعی می‌کنیم آن را قانونی و دائمی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha