سلامت نیوز : رییس مجتمع درمانی هلال ایران ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این مرکز از تاسیس بیمارستان فوق تخصصی چشم و همچنین اجرای طرح «توریسم درمانی» در این مجتمع خبر داد.

دکتر مسعود حبیبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در تشریح اقدامات مجتمع درمانی هلال‌ایران با بیان اینکه این مجتمع درمانگاهی در نوع خود جزء بزرگترین مجتمع‌های درمانگاهی کشور است، گفت: روزانه بیش از 300 تن فقط به مرکز تخصصی چشم‌پزشکی این مجتمع مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم‌پزشکی این مجتمع جزء مجهزترین مراکز در حوزه چشم‌پزشکی است گفت: هشت درمانگاه، پنج اتاق عمل جراحی و اتاق عمل لیزیک در این مجتمع وجود دارد.

حبیبی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری ، 5000 عمل جراحی در کلینیک‌های چشم‌پزشکی این مرکز انجام شده است، گفت: این مجتمع درمانی به عنوان یکی از سانترهای برتر چشم پزشکی کشور مطرح است.

رییس مجتمع درمانگاهی هلال‌ ایران

ساخت بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی

رییس مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران با بیان اینکه این مجتمع بر اساس تدابیر و سیاست‌های جمعیت هلال‌احمر تصمیم بر توسعه فعالیت‌های درمانی دارد، گفت: زیر ساخت‌های لازم برای توسعه این مرکز بر اساس نیازسنجی‌ها صورت گرفته است.

حبیبی با اعلام خبر تاسیس بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی، گفت: در راستای کاهش آلام‌بشری و کمک به همنوعان و ارائه خدمات گسترد‌ه‌تر بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی تاسیس می‌شود که در حال حاضر 40 درصد پروژه ساختمانی این بیمارستان انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم اوایل سال آینده قسمت‌هایی از این بیمارستان راه‌اندازی و نسبت به جذب گسترده‌تر بیماران اقدام کند.

رییس مجتمع درمانگاهی هلال ایران با بیان اینکه بالغ بر 10 اتاق عمل و دو اتاق عمل لیزیک و 50 تخت بستری در فاز اول راه‌اندازی این بیمارستان آغاز به کار خواهد کرد، گفت: بیش از 60 فوق تخصص و متخصص چشم‌پزشکی به همراه دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز، ما را در تحقق اهداف بشردوستانه همراهی می‌کنند.

حبیبی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مجتمع که متناسب با اهداف جمعیت هلال‌احمر است، راه‌اندازی مرکز جراحی عروق و تروما به خصوص برای استفاده در سوانح و حوادث است که در حال حاضر راه‌اندازی این مرکز در فاز مطالعاتی قرار دارد.

راه‌اندازی مرکز جراحی عروق و تروما در آینده‌ای نزدیک

مرکز درمانی هلال احمر

وی با اشاره به دیدارش با رییس بیمارستان هانوفر آلمان، گفت: در حاشیه بازدید رییس این بیمارستان از مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران، پیشنهاد شد به صورت مشترک با این بیمارستان آلمانی مرکز تخصصی را برای درمان و جراحی عروق و تروما آغاز کنیم که در حال حاضر در حال مذاکره و بررسی زوایای مختلف این همکاری هستیم.

رییس مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران با اشاره به ضرورت درمان مبتلایان به سرطان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرکز جامع پیشگیری از سرطان با محوریت «درمان سرطان پستان» آغاز به کار خواهد کرد و در حال حاضر درخواست خود را برای اخذ مجوز مرکز رادیوتراپی ارائه و در انتظار موافقت وزارت بهداشت هستیم.

حبیبی با بیان اینکه در نظر داریم با راه‌اندازی مرکز جامع پیشگیری از سرطان، سانتر درمانی سرطان پستان را با همکاری پژوهشکده سرطان پستان ایجاد کنیم گفت: در این مرکز علاوه بر پیشرفته‌ترین امکانات، آخرین متدهای درمانی همچون «سایبرناف» و دستگاه‌های پیشرفته دیگر که امروزه مبتلایان برای تشخیص تخصصی‌تر و درمان باید به کشورهای دیگر نظیر ترکیه و مالزی سفر کنند، ارائه می‌شود.

رییس مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران، ایجاد مرکز تخصصی درمان ناباروری و نازایی است، گفت: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این مرکز اخذ و فضای مناسبی نیز برای راه‌اندازی این مرکز در نظر گرفته شده است و امیدواریم در ایام دهه فجر سال جاری، این مرکز افتتاح شود.

ورود مجتمع هلال‌ایران به حوزه درمان سرطان پستان و نازایی

حبیبی با بیان اینکه بر اساس آمار، 15 درصد از زوج‌های ایرانی نابارور هستند، گفت: این مرکز می‌تواند گام مؤثری برای درمان این افراد بردارد و علاوه بر آن این مرکز آمادگی پذیرش زوج‌های خارجی را نیز دارد.

وی با بیان اینکه برای انجام کارهای مطالعاتی مرکز درمان ناباروری و نازایی از متخصصان و محققان پژوهشکده رویان درخواست کمک شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مرکز با هدایت پژوهشکده رویان فعالیت می‌کند.

رییس مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران ایجاد مرکز تحقیقات چشم‌پزشکی در مجتمع درمانی هلال‌ایران را یکی دیگر از اهداف چشم‌انداز توسعه این مرکز عنوان‌کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد که برای استحکام پشتوانه مرکز چشم‌پزشکی این مجتمع، مرکز تحقیقاتی نیز افتتاح شود که علاوه بر درمان و ارائه خدمات بیشتر، روی فعالیت‌های علمی نیز تمرکز شود.

به گفته حبیبی، ایجاد مرکز تحقیقات چشم‌پزشکی در راستای تاسیس بیمارستان بین‌المللی چشم‌پزشکی و افزایش توان علمی این بیمارستان فوق تخصصی است.

وی با اشاره به پتانسیل جذب بیماران خارجی گفت: با توجه به سیاست جمعیت که فعالیت‌های بشردوستانه یکی از اهداف آن است و همچنین ارتباط منطقه‌ای و پتانسیل بالای این مرکز در مورد درمان بیماری‌های چشم، در صدد هستیم تا نسبت به درمان بیماران خارج از کشور اقدام کنیم.

حبیبی افزود: در کشورهایی مثل افغانستان، کردستان عراق و کشورهای منطقه مقدمات درمان در قالب «توریست درمانی» فراهم شده و با وزارت بهداشت هم تفاهم‌نامه‌ای داشتیم که این مرکز را به عنوان یک مرکز در مورد درمان بیماران خارج از کشور معرفی کرده و با شرکت‌های مختلف نیز در راستای «توریست درمانی» قراردادی منعقد شده است و همچنین مجتمع نیز در جلب بیماران خارجی درحوزه چشم‌پزشکی وارد بحث شده است چرا که «توریست درمانی» به دلیل ظرفیت بالای چشم‌پزشکی مجتمع انجام می‌گیرد و مطمئن هستیم در بحث ناباروری هم این اتفاق می‌افتد.

رییس مجتمع درمانگاهی هلال‌ایران با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش مرکز دیالیز این مجتمع، گفت: در سال گذشته این مرکز تنها پوشش 70 بیمار تحت پوشش ما شده است، اما با توجه به سیاست‌های جدید درمانی مجتمع، در حال حاضر قابلیت جذب 140 بیمار در دو شیفت صبح و عصر را دارد.

به گفته حبیبی، این مرکز در نظر دارد که با همکاری پژوهشکده رویان، مرکز سل‌تراپی در پوست را در کلینیک پوست، مو و زیبایی و لیزر این مجتمع راه‌اندازی کند.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات کلینیکی و بیمارستانی در بخش دندانپزشکی، گفت: تمام خدمات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی، ایمپلنت و زیبایی و ... در این مرکز با تجهیزات جدید و پیشرفته ارائه می‌شود و حتی این مرکز قابلیت خدمت‌رسانی به زنان باردار را دارد.

رییس مجتمع دارویی درمانی هلال‌ایران در خاتمه گفت: در راستای ارائه خدمت بیشتر به هموطنان شهرستانی برنامه توردرمانی را داریم و در مجتمع مترصد آماده‌کردن محلی برای اسکان بیماران شهرستانی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha