شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 61583
سلامت نیوز : در سه روز گذشته مسابقات عمومی کشتی فرنگی در سالن هفت تیر تهران برگزار و همچنان رقابت در دو وزن ادامه دارد، اما نکته جالب توجه در این رقابت‌ها نظارت بر دوپینگ کشتی‌گیران حاضر در این مسابقات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ورزش ایرانی ؛ سرنگ‌هایی در دستشویی‌های سالن هفتم تیر پیدا شده که تنها مساله‌ای را که به ذهن متبادر می‌کند، استفاده از آنها برای زورافزایی کشتی‌گیران حاضر در مسابقات عمومی کشتی فرنگی برای رسیدن به جوایز میلیونی مسابقات است. مساله‌ای که حتی صدای یکی از اعضای کمیته‌ فنی این مسابقات را هم در آورده است.
 
حسین ملاقاسمی می‌گوید: خود من از اولین کسانی بودم که سرنگ‌ها را دیدم و به یکی از کارشناسان هم نشان دادم و حتی می خواستم برای نمونه یکی از آنها را بردارم که کارشناس مزبور گفت شاید آلوده باشد و این کار را نکردم.
 
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه با حضور تعداد زیادی کشتی‌گیر در این مسابقات و جوایز نقدی نمی‌توان جلوی این مسایل را گرفت و مقصر اصلی مربیانی هستند که کشتی‌گیر را توجیه نمی‌کنند تا به مضرات این کار پی ببرد. عضو کمیته‌ فنی مسابقات عمومی فرنگی در پایان اظهار نظر می‌کند: این کار زشت باید توسط مربیان پیشگیری شود و حتی مربی اجازه کشتی گیرفتن به کشتی‌گیر ندهد تا دیگر به این کارها روی نیاورد.
 
اما در دیگر سو رسول جزینی، مربی تیم ملی کشتی فرنگی و عضو کمیته‌ فنی مسابقات عمومی فرنگی می‌گوید: ممکن است در دستشویی‌های سالن هر چیزی پیدا شود، به طور مثال من هم چاقو پیدا کرده‌ام، ولی آیا این بدین معناست که در آنجا قتلی صورت گرفته است!؟
 
جزینی می‌گوید: درست است که باید کنترل صورت گیرد، اما حتی دوپینگ هم کسی را از نمره 10 به 100 نمی رساند و همکاران ما هم آنقدر تخصص دارند که بعد از پیروزی فردی در مسابقات تشخیص دهند که آیا او سالم شرکت کرده یا ناسالم.
 
وی در پایان می‌گوید: از شنیدن این صحبت‌ها متاسف می شوم، ولی اگر هم چنین مساله‌ای بوده باشد، در نهایت کسانی هستند که تشخیص دهند و کشتی‌گیران را هدایت کنند. به هر روی، چه سرنگ‌های دوپینگ در دستشویی‌های سالن هفت تیر پیدا شده باشد و چه نشده باشد، برای مسابقاتی با این حجم شرکت کننده و جوایز نقدی نظارت و کنترل دوپینگ از مهم‌ترین مسایل برگزاری است که امید است در آینده این نکات از سوی مسئولان برگزاری مسابقات رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha