سلامت نیوز : یک فوق تخصص اعصاب کودکان با بیان اینکه یک درصد کودکان جامعه دچار صرع هستند، افزود: این بیماری قابل درمان بوده و بیش از 70 درصد کودکان با استفاده از دارو درمان می‌شوند.

دکتر محمودرضا اشرفی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه شیوع صرع در سن 12 سالگی بیشتر است، افزود: معمولا درمان این بیماری دو تا پنج سال طول می‌کشد و اگر پس از این دوران کودک دچار تشنج نشده و نوار مغزی طبیعی داشته باشد، می‌توان دارو را قطع کرد.

وی افزود: زمانی می‌گوییم کودک صرع دارد که بیش از دو بار در فاصله‌ای بیش از 24 ساعت دچار تشنج شده باشد.این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه علت تشنج در مبتلایان به صرع مشخص نیست، افزود: در برخی موارد بیماری صرع زمینه ژنتیکی دارد. همچنین گاهی پیش می‌آید که بیماری به علت عارضه‌ای که در گذشته برای کودک رخ داده ایجاد شده است.

به گفته دکتر اشرفی، افت قند خون، افت کلسیوم و تومورهای مغزی نیز می‌توانند علت تشنج صرعی باشند.این فوق تخصص اعصاب کودکان با اشاره به نادرست بودن برخی از باورها در مورد بیماری صرع، اظهار کرد: برخی از والدین فکر می‌کنند که یک کودک مبتلا به صرع نوعی معلولیت داشته و تا باید تا آخر عمر دارو بخورد. همچنین باورهایی مانند ممنوعیت شنا و ورزش برای بیماران صرعی، ازدواج و بچه‌دار شدن نیز نادرست بوده و محدودیتی برای این بیماران وجود ندارد.

این استاد دانشگاه تهران در پایان اظهار کرد: زمانی که علت بروز صرع، تومور یا ضربه مغزی باشد می‌توان با درمان تومور بیماری کودک را درمان کرد به گونه‌ای که ممکن است دیگر حتی نیازی به استفاده از داروی ضد صرع نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha