سلامت نیوز : رییس اداره پیشگیری و کاهش آسیب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح پیشگیری از مصرف «پان» در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فیروزه جعفری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: طرح پیشگیری از مصرف «پان» که معمولا در استان‌های جنوب شرق کشور رواج دارد با همکاری دستگاه‌های دست اندرکار از جمله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: اجرای این طرح که مورد تایید استاندار سیستان و بلوچستان و تصویب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفته است، در حال حاضر در استان فارس در حال اجراست و موفق نیز بوده است.

رییس اداره پیشگیری و کاهش آسیب وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مقرر شده است هریک از مراکز بهداشتی و درمانی استان 200 نفر از افراد معتاد را تحت پوشش درمانی قرار دهند، تصریح کرد: هزینه درمان هر معتاد در مراکز درمان کشور 87 هزار تومان تعیین شده اما در سیستان و بلوچستان به لحاظ کمک به خانواده‌های کم درآمد و محروم این میزان 54 هزار و 700تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آهک موجود در " پان " که موجب توهم مصرف کننده نیز می‌شود اصلی ترین خطر این ماده مخدر است.جعفری خاطرنشان کرد: این ماده مدتهاست در بازار مصرف کشور وجود دارد و بیشتر در مرزهای شرقی کشور یافت می‌شود.گفتنی است، در پایان این جلسه از تعدادی از اعضای شوارای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان توسط استاندار سیستان و بلوچستان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha