سلامت نیوز : عبدالله عمادی امروز در همایش روز جهانی ایدز افزود: برای انجام حمایت‌های اجتماعی با ادارات مرتبط هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم و به این منظور با بانک توسعه تعاون اعتباراتی را ایجاد کرده‌ایم تا در زمینه اعطای وام اشتغال به مبتلایان به ویروس ایدز اقداماتی را انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ایدز را چالش مهم ایران و جهان دانست و دلایل و ریشه‌های اجتماعی برای آن تصور کرد و گفت: در کشور با اقدامات و آموزش‌های مناسب وضعیت بهتر شده و افراد دارای طول عمر بیشتری شده‌اند و در سال 80 کشور ما به همراه 188 کشور معاهده‌ای را امضا کرد و به کنترل ایدز متعهد شد. در این زمینه کمیته‌های متفاوتی مانند مراقبت درمان، کاهش آسیب‌، کمیته فنی حمایت‌های اجتماعی، پایش و ارزشیابی و ... تشکیل شد که در کمیته حمایت‌های اجتماعی و روانی از فرد، خانواده و جامعه در نظر گرفته شده است.

عمادی پوشش درمان رایگان کودکان خیابانی و اعطای دفترچه بیمه به آنها را از دیگر برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: پوشش خدمات بیمه به مبتلایان ایدز که واجد شرایط هستند با همکاری وزارت بهداشت انجام شده و تحت درمان رایگان قرار گرفته‌اند بنابراین بیمه ایرانیان برای این بیماران صادر شده است.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اشتغال و تأمین مسکن برای مبتلایان به ایدز از دیگر برنامه‌های این حوزه است و از طریق کمیته امداد و بهزیستی سهمیه‌ ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شده است که البته تاکنون اجرایی نشده است.

عمادی افزود: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت خیرین داشته باشیم و از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کنیم و بیشتر به سمت نیازهای غذایی، مسکن و آموزش و پروش علاقه‌مند بوده‌ایم در حالی که می‌توانیم از ظرفیت مردمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و ایدز استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha