سلامت نیوز : یوسف رشیدی با بیان مطلب اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از5/2 میکرون روز گذشته 117 بوده است که امروز به 128 افزایش یافته و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: پیش بینی می شود در روزهای آینده با پدیده اینورژن و پایداری جوی هوا در تهران مواجه شویم که این امر انباشت آلودگی را در پی خواهد داشت.

رشیدی با تاکید براینکه آلودگی هوا در تشدید بسیاری از بیماری‌ها به‌ طور غیرمستقیم تأثیر دارد و بیماران تنفسی به‌ طور مستقیم تحت‌تأثیر آلاینده‌های هوا قرار می‌گیرند گفت: آلودگی هوا باعث افزایش مرگ‌ ومیر شهروندان می‌شود و از این رو از گروه های حساس جامعه درخواست می شود که در صورت امکان در روزهایی که آلودگی هوا در شرایط ناسالم قرار دارد تردد در شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برای حل معضل آلودگی هوا باید میزان تولید آلودگی را کاهش داد گفت: مردم نمی توانند خیلی در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشند ، چرا که در حد امکان از ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می کنند و در این میان برای کاهش آلودگی هوا باید اقدامات اساسی و ریشه ای صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha