65 درصد از دختران و زنان جوان از ظاهر خود (قد، زیبایی چهره، بینی و ...) راضی نیستند و علاقمند به مصرف دارو یا عمل جراحی در ظاهر خود هستند.

گرایش 65 درصد از دختران به جراحی زیبایی/95 درصد از داروهای تبلیغاتی در ماهواره‌ها موثر نیستند
سلامت نیوز : مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: نتایج به دست آمده از چند استان کشور نشان دهنده آن است که 65 درصد از دختران و زنان جوان از ظاهر خود (قد، زیبایی چهره، بینی و ...) راضی نیستند و علاقمند به مصرف دارو یا عمل جراحی در ظاهر خود هستند.

متخصص علوم رفتاری با اشاره به این مطلب که بخش اعظم داروهای تبلیغاتی در ماهواره‌ها در مورد بلند کردن قد توسط کفش یا کوچک کردن بینی با چسب یا وسیله دیگر به نوعی فریبکاری و کلاهبرداری است، خاطر نشان کرد: 95 درصد از داروهای تبلیغاتی در ماهواره‌ها موثر نیستند.

ابهری ادامه داد: 32 درصد از افراد مورد پژوهش حداقل یک بار از داروهای مورد نظر و از این ابزار تبلیغاتی استفاده کرده‌اند که بعد از بی‌‍‌اثر بودن آن‌ها دچار سرخوردگی شده‌اند.

استاد دانشگاه بااشاره به این مطلب که 50 درصد از افراد مورد نظر در این پژوهش صرفا به خاطر نظر دوستان یا اقوام دست به جراحی زیبایی می‌زنند، افزود: این افراد قبل از آن به هیچ وجه در مورد این مسایل فکر نکرده بودند. همچنین اعضای تیم پژوهش در پایان به این نتیجه رسیدند که اظهار نظر دوستان و همسالان می‌تواند باعث ایجاد تنش‌های روانی و رفتاری در افراد شود.

استاد دانشگاه در پایان گفت: 100 در صد از دختران مورد پژوهش تصور می‌کردند که عدم ازدواج و تاخیر در آن به علت وجود این نواقص بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha