یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 61614

به‌منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری خاموش كه بسیاری از پزشكان آن را قاتل خاموش می‌نامند، لازم است از سنین كودكی و نوجوانی به فكر پیشگیری از آن باشیم.

تا مغز استخوان‌ تان را بیمه كنید!
سلامت نیوز : كاهش ماده استخوانی بدن، از بین رفتن بافت استخوانی، ثبات و انعطاف‌پذیری اسكلت از جمله مواردی است كه منجر به بروز پوكی استخوان در انسان می‌شود. بیماری پوكی استخوان بیشتر در میان خانم‌ها رایج است و گاهی، برخی از مردان را نیز در سنین بالای 70-60 سالگی به‌خود مبتلا می‌كند. این بیماری ممكن است از 53 تا 04 سالگی در بدن آغاز شده و تحلیل ماده استخوانی در خاموش‌ترین شرایط ممكن سال به سال ادامه پیدا كند؛ از این‌رو به‌منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری خاموش كه بسیاری از پزشكان آن را قاتل خاموش می‌نامند، لازم است از سنین كودكی و نوجوانی به فكر پیشگیری از آن باشیم.

گیاه‌ درمانی برای استخون‌های شما

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ گنجاندن گیاه سویا در رژیم غذایی بیماران مبتلا به پوكی استخوان پس از یائسگی توصیه می‌شود. مصرف این گیاه به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی ویتامین D و كلیسم به این گروه پیشنهاد می‌شود. به‌تازگی متخصصان و دانشمندان ایتالیایی با استفاده از گیاه سویا، دارویی تولید كردند كه در درمان این نوع از پوكی استخوان موفق بوده است. در تحقیقی كه روی زنان یائسه صورت گرفت، مشخص شد این دارو روی آنان تاثیری شبیه به داروهای هورمونی استروژنی داشته است. زنانی كه از این دارو به‌مدت 2 ماه استفاده كردند در حد قابل ملاحظه‌ای با افزایش سطح مواد استخوانی روبه‌رو شدند.

پرچرب‌ها را فراموش كنید

اگرچه متخصصان بسیاری به مصرف لبنیات برای دریافت میزان طبیعی كلسیم توصیه می‌كنند اما باید توجه داشت مصرف لبنیات به‌ویژه ماست، خامه و شیر باید با كمترین میزان چربی باشد. زیرا مصرف خامه، پنیر و ماست پرچرب مانع از جذب كلسیم در بدن می‌شود بنابراین هنگام تهیه لبنیات دقت كنید از نوع كم‌چرب آن خریداری كنید. درضمن برای صرف وعده‌های شام و ناهار از غذاهای كم‌چرب یا فاقد چربی استفاده كنید زیرا وجود چربی غذا در كنار كلسیم موجب تولید تركیبی نامحلول از كلسیم در بدن می‌شود این تركیب غیرقابل جذب توسط بدن است، بنابراین كارایی لازم را در كنترل این بیماری نخواهد داشت.

عسل، پوكی را متوقف می‌كند

به افراد بالای 50 سال كه با بیماری پوكی استخوان مواجه هستند پیشنهاد می‌شود، هر روز یك قاشق چای‌خوری عسل میل كنند. این كار موجب بالا رفتن میزان جذب كلسیم دریافتی آن‌ها به واسطه مواد‌غذایی یا قرص‌های مكمل می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استمرار در مصرف عسل موجب كاهش روند بیماری در مبتلایان به پوكی استخوان و همینطور موجب پیشگیری از ابتلا به این بیماری در بین میانسالان و كهنسالان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha