نظری‌مهر با اعلام اینکه مسبب اصلی تشدید آلودگی در کشور شخص رئیس‌جمهور است، گفت: شاهد هستیم که دولت به جای برنامه‌ریزی برای حل مشکل آلودگی، تمام وقت خود را صرف اقدامات بی‌فایده کرده است.

سلامت نیوز: نظری‌مهر با اعلام اینکه مسبب اصلی تشدید آلودگی در کشور شخص رئیس‌جمهور است، گفت: شاهد هستیم که دولت به جای برنامه‌ریزی برای حل مشکل آلودگی، تمام وقت خود را صرف اقدامات بی‌فایده کرده است.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت ‌وگو با خانه ملت، عملکرد دستگاه‌های مرتبط با آلودگی را ضعیف و غیرقابل‌ قبول خواند و یاد‌آور شد: با وجود اینکه هر ساله شاهد بروز معضل وارونگی هوا و تشدید آلودگی در کشور به‌ویژه پایتخت هستیم، اما متأسفانه مسئولان هیچ توجهی به این موضوع نکرده و تنها با اقدامات کوتاه مدت در جهت کاهش آلودگی کار می‌کنند، که این موضوع به طور حتم قابل قبول نیست.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی آلودگی هوا در کلانشهر تهران، زنگ خطر را برای سلامت مردم به‌ویژه کودکان و بیماران به صدا درآورده است، تصریح کرد:‌ متأسفانه مسئولان تنها با اجرای طرح‌های کوتاه مدت تنها اقدام به رفع تکلیف کرده و هیچ توجهی به سلامت مردم نمی‌کنند.

 مسبب اصلی تشدید آلودگی در کشور شخص رئیس‌جمهور است


نظری‌مهر با اعلام اینکه مسبب اصلی تشدید آلودگی در کشور شخص رئیس‌جمهور است، گفت: شاهد هستیم که دولت به جای برنامه‌ریزی برای حل مشکل آلودگی، تمام وقت خود را صرف اقدامات بی‌فایده کرده است.

وی با بیان اینکه احضار مسئولان حوزه محیط‌زیست به مجلس دیگر هیچ تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد، افزود: متأسفانه این افراد زمانی که برای پاسخگویی در مجلس حاضر می‌شوند، هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای علت بروز آلودگی کشور ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد دولت در توسعه حمل‌و نقل عمومی پایتخت، یاد‌آور شد: به‌طور حتم مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی به‌‌ویژه مترو است، از طرف دیگر باید در جهت افزایش کیفیت خودروها گام برداشت.

نظری‌مهر ادامه داد: هم‌اکنون دولت برنامه و مدیریت مناسبی را برای توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و توسعه فضای سبز در کشور ندارد، از این‌رو شاهدیم که سوء مدیریت دولت در اجرای برنامه‌ها، موجب تشدید آلودگی هوا در کشور به‌ویژه پایتخت شده است.

وی اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید را در کاهش آلودگی هوا بی فایده و بی‌تأثیر خواند و گفت: به‌طور حتم به‌علت بی‌کیفیت بودن خودروهای جدید داخلی، اجرای این طرح نه تنها موجب کاهش آلودگی نمی‌شود بلکه در آینده شاهد موج جدیدی از آلودگی  هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم، با انتقاد از وضعیت کیفی سوخت‌های فسیلی تولید داخل کشور، افزود: متأسفانه سوخت مصرفی کشور از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، این در حالی است که کشورهای دیگر از سوخت‌هایی با ضریب اکتان ۵ و ۶ استفاده می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه‌پایدار مجلس شورای اسلامی، مدیریت دقیق و اختصاص اعتبارات لازم را دو عامل کاهش آلودگی هوا در کشور برشمرد و یاد‌آور شد: مسئولان باید تمام اقدامات و طرح‌های خود را با برنامه‌ریزی اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha