صرع یكی از قدیمی ترین و شایع ترین اختلالات عصبی است كه از سنین كودكی آغاز می شود و هم اكنون 65 درصد مصروعان را كودكان و نوجوانان تشكیل می دهند و پیش بینی شده حدود 700 هزار مصروع در كشور وجود داشته باشد.

دكتر زمانی دبیر انجمن صرع ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مشكلات مصروعان را داروهای درمانی آنها دانست كه به صورت دراز مدت حدود 2 سال و برخی مادام العمر باید استفاده شود و هزینه های زیادی را بر بیماران تحمیل می كند و علاوه بر داروها، ویزیت مكرر، آزمایشهای دوره ای، نوار مغزی برای  تشخیص هزینه براست.
وی افزود: مسئولان بهداشت و درمان و دارو باید با اطلاعات آ‌ماری دقیق میزان، مقدار و نوع داروی مورد نیاز بیماران را پیش بینی كرده تا بیماران با كمبود ناگهانی دارو مواجه نشوند.
دبیر انجمن صرع ایران روش های پیشگیری در بروز صرع را مشاوره قبل ازدواج، بهداشت و مراقبت دوران بارداری، شرایط مناسب زایمان، افزایش آگاهی و اطلاعات مردمی و كاهش تصادفات بیان كرد.
همچنین دكتر همت كیهانی دوست متخصص مغز و اعصاب گفت: بیشتر تشنجات از زمان كودكی شروع می شود و علت صرع در سنین كودكی عوامل خارج مغزی مانند تب بالا، كمبود قند و كلسیم و امثال آن است و درصدی از تشنجات نیز ناشی از اشكالات مغزی است كه هنگام تولد ممكن است قسمتی از مغز كودك وجود نداشته باشد یا دچار اشكال باشد. همچنین عفونت داخل رحم، خونریزی و كم رسیدن اكسیژن به مغز باعث صدمه به مغز شده و به صورت تشنج از مغز ساطع می شود.
وی افزود: پس از تائید صرع توسط پزشكان درمان های دارویی صورت می گیرد كه حداقل مدت مصرف داروها 2 سال است و برخی تا آخر عمر استفاده می شود و هرگونه وقفه در استفاده از داروها می تواند روند درمان را با مشكل روبرو سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha