سلامت نیوز : در پیام دکتر اعلا الوان که امروز در همایش روز جهانی ایدز توسط نماینده دفتر سازمان بهداشت جهانی قرائت شد،آمده است: هر ساله روز اول دسامبر فرصتی است تا نگاهی دوباره به تعهدات، دستاوردها و کمبودهایمان در زمینه پیشگیری، درمان و مراقبت HIV بشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: با گذشت 30 سال از شناخت HIV شناخت ما نسبت به این ویروس و فرآیند و عوامل موثر بر انتقال آن افزایش یافته است. همچنین به استناد مدارک حاصل از مداخله‌های موثر انجام شده، توانایی ما در کنترل گسترش ویروس و ارائه مراقبت درمان به مبتلایان این بیماری افزایش یافته است.

در ادامه این پیام آمده است: منطقه مدیترانه شرقی شاهد تعهد فزاینده به تقویت برنامه مراقبت، تاکید بر پیشگیری، درمان و اقدامات حمایتی است. علیرغم اینکه، منطقه بیشترین افزایش موارد جدید ابتلا به  HIV در جهان را تجربه می‌کند، این در حالی است که کمترین پوشش برای پیشگیری درمان و مراقبت از HIV فراهم کرده است. بیش از 85 درصد از افراد مبتلا به   HIV که نیازمند درمان با داروهای ضد ویروسی برای ادامه زندگی هستند، آنها را دریافت نمی‌کنند.

این پیام می افزاید: عامل اصلی این بحران در درمان، پوشش ناکافی خدمات مشاوره و آزمایش برای  HIV است. به ویژه اینکه، افرادی که در معرض خطر بیشتری برای مبتلا شدن به HIV  است به ویژه اینکه افرادی که در معرض خطر بیشتری برای مبتلا شدن به  HIV قرار دارند، از جمله معتادان تزریقی، همجنس گرایان مرد و تن فروشان، به خدمات مشاوره‌ای و آزمایشی دسترسی ندارند.

در این پیام آمده است: همه چیز با آزمایش HIV شروع می‌شود. خدمات مشاوره و آزمایش برای HIV درگاه اختصاصی پیشگیری، درمان و مراقبت از HIV است. با آگاهی از وضعیت HIV خود، افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند به خدمات درمانی و مراقبتی دسترسی پیدا کنند. با کمک مشاوره و مداخلات لازم جهت تغییر رفتار، افراد مبتلا به HIV می‌توانند از انتقال بیشتر این ویروس به دیگران جلوگیری کرده و افرادی که مبتلا به  HIV نیستند می‌توانند راهکار مورد نظرشان را انتخاب کنند تا زندگی عاری از اچ ای وی داشته باشند.

در پیام این مقام مسئول آمده است: موضوع انتخابی امسال برای روز جهانی ایدز عبارت است از «رسیدن به صفر» به صفر مورد جدید عفونت  HIV ،صفر مورد تبعیض، صفر مورد مرگ ناشی از ایدز، بدون پایان دادن به بحران درمان در منطقه و بدون ارتقا مشاوره، آزمایش و مداخله پیشگیری، منطقه مدیترانه شرقی با رسیدن به صفر بسیار فاصله دارد. به این دلیل پیام منطقه‌ای برای روز جهانی ایدز «رسیدن به صفر»، مشاوره و آزمایش  HIV را مورد توجه قرار می‌دهد.

این پیام می افزاید: صحبت امروز من خطاب به همه کشورها و همکاران متخصص این است که به ویژه برای جمعیت‌های کلیدی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به اچ ای وی قرار دارند دسترسی به مشاوره و آزمایش برای  HIV  را فراهم کرده و ارتقا ببخشند. همچنین دسترسی به آزمایش و مشاوره  HIV در موقعیت‌هایی مانند مراقبت در دوران بارداری، برای جلوگیری از انتقال HIV از مادر به فرزند، فراهم و قابل دسترسی باشد که امکان انتقال بیشتر  HIV  میسر است.

در این پیام آمده است: همچنین خطاب من به جامعه مدنی منطقه است تا دانش  HIV و مزایای مطلع بودن از وضعیت خود را میان افراد ترویج کنند. سازمان‌های مردم نهاد، نقش کلیدی در افزایش قبول و انتخاب خدمات آزمایش  HIV و مشاوره توسط معتادان تزریقی، مردان همجنس گرا و تن فروشان را دارند. این گروه‌ها در مرز افراد در معرض بیشترین خطرات در منطقه هستند و شما در بهترین موقعیت برای دسترسی به آنان قرار دارید تا خدمات آزمایش و مشاوره  HIV  را در میانشان ترغیب کنید و در بیشتر مواقع این خدمات را به آنها ارائه دهید.

در ادامه این پیام آمده است:با توصیه به انجام مشاوره و آزمایش برای تک تک افراد این پیام را به اتمام می‌رسانم، راهی که شما می‌توانید برای حفظ سلامت خود در پیش بگیرد. همه چیز با یک آزمایش HIV آغاز می‌شود هنگامی که آگاه‌تر باشید بهتر زندگی می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha