سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: این موضوع در دستور کار این فراکسیون قرار دارد.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با مهر با بیان اینکه با توجه به اینکه موضوعاتی که در دستور کار فراکسیون محیط زیست قرار دارد، گسترده است اما موضوع آلودگی هوای شهر تهران که یکی از مهمترین مسایل است که در اولویت بررسی و در دستور کار فراکسیون قرار دارد گفت: سعی بر این است که از مسئولان شهرداری و محیط زیست دعوت کنیم تا در جهت بهبود وضعیت آب و هوای کشور و به ویژه تهران اقدام مطلوبی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا می توان از ظرفیت نخبگان کشور استفاده بهینه ای انجام داد، گفت: بنابراین آلودگی هوا موضوعی است که به طور جدی مورد توجه اعضای فراکسیون محیط زیست قرار خواهد گرفت، همانطور که نظر رئیس فراکسیون مربوطه نیز بر این موضوع تاکید دارد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: آلودگی هوای تهران یک بحرانی است که سلامت مردم را به خطر می اندازد لذا باید با تدبیر مسئولان از آن عبور کرد.

پیرموذن با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل ‌و نقل عمومی به ‌‌ویژه مترو است، گفت: ضرورت دارد در زمانی که امکان بروز وارونگی هوا وجود دارد و این شرایط در فصل سرد به وجود می آید، مسئولان با برنامه ‌ریزی محدودیت رانندگی را بیش از پیش اعمال کنند.

وی در پایان تأکید کرد: مسئولان دستگاهها به‌ ویژه شهرداری، سازمان حفاظت محیط ‌زیست و وزات کشور باید با برنامه ‌ریزی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha