یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6166

استفاده از تکنیکی مبتنی بر استفاده از فناوری لیزر می تواند به کاشت موثرتر حلزون های گوشی در ناشنوایان منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امروزه صدها هزار تن در سراسر جهان با استفاده از تکنیک کاشت حلزون مصنوعی گوش امکان بازشنوایی را یافته اند. این فرآیند به واسطه شبیه سازی عصب شنوایی به همراه رشته ای از الکترودهای کاشته شده در گوش داخلی عمل می کند. در حالی که این سیستم بسیاری از کاربران را قادر ساخته تا به راحتی صحبت کرده و حتی از تلفن نیز استفاده کنند، با این حال بسیاری از آنها هنوز هم از سطح مطلوب شنوایی برخوردار نیستند. اکنون گروهی از دانشمندان در دانشگاه نورت وسترن به دنبال کشف این موضوع هستند که چگونه کاشت های لیزری می تواند در آینده ای نزدیک عملکرد مطلوب نسخه الکتریکی حلزون های فعلی را داشته باشند.

گوش پستانداران از سنجش شلیک عصبی به عنوان یکی از راههای رمزگذاری صدایی استفاده می کند. به عنوان بخشی از پروژه ای به سرپرستی انستیتو ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطاتی، کلاوس پیتر ریچر و تیم همراهش از دانشگاه نورت وسترن ثابت کرده اند که می توانند سنجش های شلیکی را در عصب شنوایی حیوانات با استفاده از پرتوی لیزری مادون قرمز کنترل کنند.

آنها اکنون در تلاش هستند تا نشان دهند استفاده از این فناوری نوین و کاربردی برای بسیاری از ناشنوایان در طولانی مدت بی خطر بوده و در عین حال می تواند سنجش های شلیکی عصبی را با ضریب دقت کافی برای ارسال اطلاعات مناسب به مغز دست کاری کند.

بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، در حال حاضر حلزون هایی که برای ناشنوایان مورد استفاده قرار می گیرند به واسطه آنکه سیگنالهای مغزی منتشر شده آنها در تمام بدن نیز منتشر می شود، کارایی مناسبی ندارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha