سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس درباره مشکلات بیمارستان‌های دولتی و عدم تخصیص بودجه افزود: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، مشکلات بیمارستان‌های تحت پوشش خود را با ارسال نامه‌هایی به صورت علنی به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کردند.

وی گفت: در وزارت بهداشت نیز جلساتی در این خصوص برگزار شده است و امیدواریم تمام وعده‌ها عملی شود. چرا که اگر چنین نشود همین مشکلاتی که رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کردند؛ خودش را نشان خواهد داد و عقبگرد آنها به وضعیت قبلی که اورژانس‌ها دچار مشکل بودند، اجتناب‌ناپذیر است.

وحید دستجردی تصریح کرد: البته از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در جلساتی که از ۳ سال پیش تاکنون برگزار شده خواسته‌ایم ارتقاء بهره‌وری را در قالب اصلاح الگوی مصرف مدیریت کنند و مسائل مربوط به حوزه‌هایشان را با مدیریت بر هزینه‌ها ادامه دهند.

وزیر بهداشت گفت: در عین حال اعتبارات لازم را نیاز داریم و برای انجام کارهای ضروری سلامت مردم مانند اورژانس‌ها باید اعتبارات لازم در اختیارمان قرار گیرد.

وی درباره عدم قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های دولتی گفت: بیمه‌های تکمیلی ارتباط مستقیمی با وزارت بهداشت ندارند بنابراین عدم عقد قرارداد را به وزارتخانه اعلام نکردند. اما در گذشته نیز که بیمه‌های تکمیلی با مراکز درمانی دولتی قرارداد نمی‌بستند. وزارت بهداشت واسطه شد و در نتیجه اختلافات را رفع کردیم.

وحید دستجردی تصریح کرد: در واقع رفع اختلاف میان بیمه تکمیلی و بخش دولتی وظیفه سازمان نظام پزشکی است اما اگر آنها این وظیفه را انجام ندهند ما می‌توانیم به عنوان کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha