سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی صبح امروز در مراسم افتتاح دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: پس از افتتاح رسمی مرکز آموزش مجازی پزشک خانواده برنامه‌های حضوری با کمک سایر دانشکده‌ها توسعه می‌یابد. برنامه تخصصی پزشک خانواده که آینده نظام سلامت و تحول این نظام به آن وابسته است برای توسعه راهی به جز آموزش آن از طریق مجازی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: امیدوارم چنین برنامه‌هایی در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی توسعه یابد چرا که شاهد تلاش چشمگیر برای استفاده از بستر الکترونیک در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تاکنون بوده‌ایم.

وحید دستجردی رونمایی از پروژه شمس (شبکه ملی سلامت) را اقدامی بسیار موفق در اتصال به شبکه ملی الکترونیک ظرف چند هفته دانست و گفت: 5 هزار مرکز شامل بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، دانشکده‌های پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی به این شبکه متصل می‌شوند.

وزیر بهداشت‌ اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت در ارتباط با همین فضای مجازی در حال توسعه است و علیرغم اینکه تا این لحظه تلاش دستگاه‌های مختلف محقق نشده بود امروز برنامه‌هایی مانند پزشک خانواده از این راه در سراسر کشور توسعه می‌یابد.

وی افزود: در حوزه اتوماسیون در برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی تهران مکاتبات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بدین ترتیب صرفه‌جویی‌های عظیمی با اصلاح الگوی مصرف صورت گرفته است.

وحید دستجردی با اشاره به سامانه برنامه‌ریزی و بودجه‌ای وزارت بهداشت گفت: سامانه مالی وب در این زمینه طراحی شده است و جمعیت 90 هزار نفری را به 15 نفر تقلیل داده است و تمام امور مالی وزارت بهداشت با این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه حسابداری تعهدی که در تمام دانشکده‌ها قرار است اجرا شود. فاز اول آن در حال انجام است و می‌توانیم ادعا کنیم دستگاه برتر در استفاده از فضای مجازی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های تابعه آن هستیم.

وحید دستجردی گفت: در آموزش پزشکی علیرغم وجود دوره‌های مجازی در کارشناسی ارشد باز هم احساس نیاز وجود داشت تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم بنابراین برای اینکه تمام ظرفیت در فضای مجازی و در حوزه آموزش پزشکی استفاده شود دانشکده مجازی را تأسیس کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دانشجویان از فرصت حداکثری استفاده کنند بهترین راه بهره‌مندی از روش مجازی است تا در هر شرایط و مکانی بر ترددها و مسیرها از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.

وحید دستجردی گفت: اگر به دنبال اصلاح الگوی آموزش و الگوی مصرف هستیم و می‌خواهیم صرفه‌جویی‌های بسیاری در هزینه‌ها و اعتبارات انجام گیرد آموزش مجازی بهترین راه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha