سلامت نیوز : ناصر استاد، رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح این دانشکده افزود: توسعه در سطوح کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی، گسترش و اعتلای دانش یادگیری پزشکی به صورت مجازی و ایجاد دانشکده مجازی برای آموزش الکترونیک دکترا در سطح ملی رسالت این دانشکده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی اقدامات انجام شده ظرف برنامه چهارساله این دانشکده را ایجاد رشته مجازی در هر دانشکده، توسعه بسته نرم‌افزار و سخت‌افزار، امضای تفاهمنامه‌های لازم و راه‌اندازی سامانه مجازی مدیریت و آموزش عنوان کرد و گفت: رشته‌های مشترک بین دانشکده‌ها و این دانشکده مجازی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی با پذیرش 176 دانشجو در دانشکده پردیس در سال 88 انجام شده است و 49 دانشجوی پردیس پور سینا در 4 نوبت از سال 87 تا 90 به سیستم مرکزی منتقل شدند.

استاد گفت: ایجاد رشته کارشناسی پرستاری نیمه حضوری در دست اقدام است که از بهمن به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود و در کنکور سال آینده 30 درصد از رشته پرستاری به صورت مجازی پذیرفته می‌شود.

وی افزود: رشته کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، کارشناسی ارشد یادگیری الکترونیک از رشته‌های در دست اقدام است و رشته کارشناسی ارشد کنترل و نظارت بر امور دارویی از مهر دانشجو می‌پذیرد و دکترای تخصصی آناتومی در صورت تصویب مجوز آماده پذیرش است.

رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رشته دستیاری پزشک خانواده نیز از اوایل آبان جلسات راه‌اندازی آن برگزار شده و در حال طراحی آموزشی  برای ارائه دوره‌هاست.

وی مشارکت فعال دانشکده مجازی برای پذیرش دانشجو از امسال خبر داد و گفت: مقدمات ثبت نام الکترونیکی از داوطلبان آزمون‌های ورودی غیر متمرکز انجام شده است.

استاد افزود: باید  25 درصد تحصیلات تکمیلی الکترونیکی شوند بنابراین سیستم کمک آموزشی دانشگاه با نسخه اول از بهمن سال گذشته فعال است و نسخه دوم آن با عنوان یادگیری الکترونیکی روزآمد (یاد یار) نیز از بهمن امسال فعال می‌شود. همچنین اتصال به سیستم سما از بهمن قابل استفاده است.

وی از برگزاری 8 کارگاه آموزشی برای دانشگاه‌های متقاضی استفاده از فضای مجازی خبر داد و گفت: دروس ترکیبی که به روش مجازی تاکنون آموزش داده شده در رشته مامایی و پرستاری 83 درس، در داروسازی32 درس، در دندانسازی 4 درس، پزشکی 7 درس و بهداشت و فناوری نوین هر کدام یک درصد ارائه شده است.

وی قابلیت این سامانه‌ها را مطالعه رایگان در سراسر کشور دانست و گفت: سامانه راند مجازی دانشکده (سرمد) در بیمارستان شریعتی در حال انجام است و نسخه دوم آن که بین‌المللی است از بهمن آغاز به کار می‌ کند تا  آموزش بالینی در رشته دستیاری پزشک خانواده در شهرستان‌های دور افتاده امکان‌پذیر شود.

رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اولین سامانه توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه با عنوان سامانه استاد خبر داد و گفت: این سامانه به توسعه برنامه‌های کمک آموزشی اساتید کمک می‌کند و از بهمن فعال می‌شود.

استاد البته عدم امکان اتصال پرسرعت به اینترنت برای راه‌اندازی سرور قدرتمند و ایجاد شبکه‌های ملی برای دسترسی کاربران، محدودیت نیروی انسانی و کمبود اعتبارات مالی و بدهی‌های موجود را از مشکلات ایجاد این دانشکده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار فارس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت آنلاین و الکترونیک افتتاح شد و در پایان وزیر بهداشت به همراه معاونان خود از این دانشکده بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha