به گفته متخصصان؛ ابتلا به بیماری‌های گوارشی و کبدی همچون بیماریهای التهابی روده و کبد چرب و بیماری‌های قلبی در جهان رو به افزایش است که مهم ترین علت بروز این بیماری‌ها تغذیه نامناسب است.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی فوق تخصص گوارش با بیان این مطلب در گفت وگو با ایسنا، گفت: امروزه به دلیل رواج شهرنشینی، تغییر در شیوه زندگی و تبعیت از برنامه‌های غذایی ناصحیح، ابتلا به بیماری‌هایی همچون هپاتیت، سوء هاضمه، کبد چرب، سرطان معده و روده شایع شده است.

وی با اشاره به این که همچنین امروزه بیماری ایسکمیک قلبی شایع ترین علت مرگ بعد از تصادفات جاده‌ای در کشورهای در حال توسعه همچون کشور ما محسوب می شود، افزود: منشاء بروز این بیماری‌ها، مصرف زیاد غذاهای چرب پرحجم اما کم کالری است که موجب بروز دیابت، چربی و فشار خون و به دنبال آن اضافه وزن می‌شود.

دکتر حسینی در پایان، شیوع بیماری کبد چرب را در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته هشدار دهنده دانست و اظهار داشت : این بیماری خاموش و مرموزی است که تا زمان پیشرفت بیماری بی‌علامت و ناشناخته باقی می‌ماند و در مراحل پیشرفت بیماری نیز بافت کبد به طوری از بین می رود که فرد، نیازمند پیوند کبد و صرف هزینه سرسام آور است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha