سلامت نیوز : اسماعیل غنیان پیش‌ از ظهر امروز در دومین دوره انتخابات اعضای هیئت امنای مجمع خیران سلامت مازندران با بیان اینکه از سال 87 بر اساس نیاز مجمع خیران سلامت کشور کارش را شروع کرد، اظهار داشت: 44 مرکز اصلی در استان‌هایی که دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند، مجمع خیران تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: هم‌اکنون 125 شعبه در کشور شکل گرفته که 80 شعبه شهرستانی نیز فعال شدند.معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه در بدو کار تا پایان سال 89، بالغ بر 900 میلیارد تومان عملکرد خیران کشور در بحث سلامت بود، بیان داشت: 84 درصد ساخت بیمارستان و مراکز درمانی کشور از طریق خیران انجام شد.

غنیان یادآور شد: پیش‌بینی ما از عملکرد خیران سلامت در سال 90، 300 میلیارد تومان است، این برآورد از 50 درصد اطلاعات جمع‌آوری شده در سطح کشور است.وی با اعلام اینکه 15 مجمع خیران سلامت کشور فعال هستند ادامه داد: مازندران در بخش خیران سلامت از استان‌های سرآمد است.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیران سلامت کشور به بازنگری مقررات تدوین شده این مجمع هر 15 روز یک‌بار اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 15 برنامه برای مجموعه سلامت خیران کشور آماده شده تا فعالیت‌ها به صورت همسو انجام شود.

وی فعالیت در بخش پیشگیری سرطان را از سری فعالیت‌های مجمع خیران سلامت کشور دانست و اظهار داشت: با شرکت‌های بیمه‌ای در بحث پیشگیری از سرطان کارهای زیادی انجام شد و نیز شرکت بیمه‌ای امتیازاتی را برای بیماران سرطانی قائل شدند.

غنیان افزود: شرکت بیمه‌ای در نظر دارد در ازای هر پنج بیمه یک نفر به صورت رایگان سرویس بیمه‌ای دریافت کند.این مسئول با اعلام اینکه تلاش شد تا در سه سال اخیر برای مجمع خیران ردیفی در بودجه کشوری اختصاص یابد، ابراز داشت: با استفاده از این امر در دولت ورود یافتیم تا بحث هزینه 40-60 که سقف آن 14 میلیارد تومان بوده به 100 میلیارد تومان برسد تا بحث 40-60 نیز افزایش یابد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه خیران به آنچه که در روایات ما آمده عمل می‌کنند، گفت: هدف خیران رفع نیازهای واقعی جامعه است.

حجت‌الاسلام موسی مستقیمان افزود: اظهار عمل نیک سبب تشویق مردم به امر انفاق که مورد پسند خداوند است، می‌شود.وی تصریح کرد: گام برداشتن در کار خیر نزد خداوند با ارزش و دارای اجر اخروی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha