سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، قانون جامع حمایت از حقوق معلولین را قانونی کامل و شفاف دانست که اجرای آن تا حدودی زمان بر است.

عبدالرضا مصری به مناسبت روز جهانی معلولین در گفت‌وگو با (ایسنا) ، گفت: ممکن است افراد معلول در یک عضو از بدن خود دچار مشکل باشند، اما خداوند توانایی بیشتری به سایر اعضای بدن آن‌ها می دهد.وی اظهار داشت: گاهی توانایی‌ها و توفیقات معلولین از افراد سالم جامعه هم بیشتر است، به گونه ای که شاهد افتخارآفرینی آنها در بخش های مختلف از جمله اشتغال، کارآفرینی، ورزش و ... هستیم.

نماینده کرمانشاه با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولین در سال های گذشته، ادامه داد: این قانون نیازهای معلولین در بخش‌های مختلف نظیر درمان، بیمه، فضاهای شهری، اشتغال و ... را مورد توجه قرار داده است.

مصری معتقد است: در حال حاضر اقدامات مناسبی برای رفاه حال معلولین در استان های مختلف کشور صورت گرفته و بخش های مختلف قانون جامع حمایت از معلولین در حال اجرا است.وی تصریح کرد: پیش از این هیچ ساخت و سازی مطابق با نیازهای رفت و آمد معلولین صورت نمی گرفت، اما امروزه بسیاری از ساختمان ها و مراکز مختلف شهری فضای خود را برای تردد معلولین مناسب سازی کرده‌اند.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، تصویب این قانون امکان ارائه خدمات مناسب به معلولین را فراهم کرده، اما اجرای هر قانونی نیازمند بودجه و اعتبار می باشد.مصری با تاکید بر اینکه در خصوص اشتغال معلولین آنچنان که باید اقدامی صورت نگرفته است، افزود: وضعیت کلی اشتغال در کشور مناسب نیست و امیدواریم در آینده نزدیک بتوان از ظرفیت سه درصدی اشتغال معلولان نیز استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha