سلامت نیوز : مدیر کل محیط زیست استان تهران از توقف فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در پایتخت خبر داد.

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور، دبیر کمیته ملی هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران روز یکشنبه در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوای تهران از روز شنبه در شرایط «هشدار» قرار گرفته است به تصمیمات جلسه شامگاه شنبه کمیته هماهنگی شرایط هشدار آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: در این جلسه موضوع افزایش محدوده طرح ترافیک طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و استقرار آن در محدوده زوج و فرد مورد توافق قرار گرفت. از سوی دیگر مقرر شد در این دو روز با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها، شهرداری تهران نسبت به توقف فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه اقدام کند.

وی از استقرار هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس و هلال احمر جهت رفاه حال شهروندان در میادین مهم تهران و ری خبر داد و افزود: از سوی دیگر تشدید برخورد با منابع ساکن و متحرک آلودگی هوا شامل کارخانجات آلاینده و وسایل نقلیه توسط اداره کل محیط زیست استان تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنعتی دارای بار پتانسیل آلودگی هوا موظف شده‌اند از سوخت گاز استفاده کرده و با حداقل ظرفیت تا روز چهارشنبه فعالیت کنند، افزود: متاسفانه یکی از مشکلات عمده ما برخی نیروگاه‌ها و کارخانجات صنعتی است که از پتانسیل ایجاد آلودگی هوا برخوردار بوده و از سوخت مازوت به جای گاز استفاده می‌کنند که این امر موجب می‌شود میزان غلظت آلاینده‌های هوا خصوصا ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون افزایش یابد.

وی با انتقاد از فرسوده بودن سرویس‌های عمومی برخی از ادارات و سازمانهای دولتی و غیردولتی به ایسنا گفت: متاسفانه بسیاری از این سرویس‌ها طول عمرشان تمام شده است و هم ایمنی ندارند و هم موجب ایجاد آلودگی هوا می‌شوند که در جلسه روز شنبه مقرر شد استانداری تهران با این بخش‌ها مکاتبه کرده تا تمامی این سرویس‌ها ملزم به انجام معاینه فنی و نوسازی شوند. از سوی دیگر نامه‌ای نیز برای شورای عالی ترافیک کشور ارسال خواهد شد تا در خصوص نحوه بکارگیری سرویس‌های عمومی یک تصمیم کلان گرفته شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در خصوص تعطیلی مدارس نیز گفت: هیچ پیشنهادی مشخصا از سوی وزارت بهداشت و حتی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهای استان تهران ارائه نشد لذا تصمیمی در خصوص تعطیلی این مدارس در جلسه روز گذشته اتخاذ نشده است.

وی همچنین در خصوص تشکیل کمیته اضطرار الودگی هوا گفت: امیدواریم با تصمیمات جلسه شنبه غلظت آلاینده‌های هوا به حد اضطرار نرسد اما قطعا در صورت رسیدن به شرایط اضطرار آلودگی هوا کمیته مواقع اضطرار بر اساس قانون تشکیل شده و تصمیمات لازم در این شرایط اتخاذ می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در پایان از شهروندان خواست با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های هوا ضمن کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر میزان استفاده از خودروهای شخصی را کاهش داده و از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha