سلامت نیوز : یک فوق تخصص گوارش و کبد، با بیان این که استفاده از مواد مخدر با سوزن‌های آلوده از علل اصلی ابتلا به هپاتیت B است، گفت: همچنین به علت گسترش تاتو بین خانم‌ها، این بیماری در بین آنها نیز گسترش پیدا کرده است.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: هپاتیت B یک بیماری مزمن است که درمان خاصی نداشته و در 10 سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

به گفته وی، علت اصلی ابتلا به این بیماری در کشور، استفاده از مواد مخدر با سوزن‌های آلوده است. همچنین به علت گسترش تاتو بین خانم‌ها، این بیماری در بین زنان نیز گسترش پیدا کرده است.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه در یک درصد مواقع هپاتیت B تبدیل به سیروز کبدی می‌شود، افزود: تبدیل هپاتیت به سیروز کبدی 10 تا 20 سال زمان نیاز دارد و به صورت سریع نیست.

حسینی با اشاره به وقوع تحولات عظیمی در درمان هپاتیت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک داروهایی وارد بازار شوند که درمان قطعی هپاتیت را در پی دارند.

به گفته این فوق تخصص گوارش و کبد، در ایران داروی اینترفروم که برای درمان هپاتیت B استفاده می‌شود، تحت پوشش بیمه بوده و به راحتی قابل دسترس است اما داروی تنونوبیل که یکی دیگر از داروهای این بیماریست به شدت گران بوده و به دلیل مشکلات ارزی، مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

وی در پایان اظهار کرد: درمان این بیماران تنها با دارو قابل انجام است و اگر به راحتی به دست بیماران نرسد، پیشرفت کرده و مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha