سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام اینکه در کنکور سال جاری، دانشگاه آزاد نسبت به پذیرش دانشجوی داروسازی، پزشکی و دامپزشکی در برخی از واحدهای خود بدون اخذ مجوز از شورای گسترش و وزارت بهداشت اقدام کرده است، از بررسی این موضوع در کمیسیون خود خبر داد.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با (ایسنا)، با انتقاد از پذیرش دانشجو در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت، اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات یکسری اتفاقات بدون هماهنگی در سیستم آموزش پزشکی کشور رخ می‌دهد که مستلزم پیگیری بیشتر است. به عنوان مثال برخی از دانشگاه‌ها در برخی از رشته‌های علوم پزشکی بدون هماهنگی وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

وی در این رابطه تصریح کرد: در کنکور سال جاری، دانشگاه آزاد نسبت به پذیرش دانشجوی داروسازی، پزشکی و دامپزشکی در برخی از واحدهای خود بدون اخذ مجوز از شورای گسترش و وزارت بهداشت اقدام کرده است، این در حالی است که در زمان توزیع دفترچه و ثبت‌نام داوطلبان این رشته‌ها در دفترچه ثبت‌نام قید شده بود و مساله مورد توجه و بررسی معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، انتقاد اول خود را متوجه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت به عنوان متولی باید پیش از انتشار دفترچه این مساله را بررسی می‌کرد، چرا که متقاضیان در هنگام ثبت‌نام نسبت به این مساله آگاهی کامل را پیدا می‌کردند.

وی گلایه دوم را متوجه دانشگاه آزاد دانست که چرا بدون طی مراحل قانونی و کسب مجوز نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته‌ها اقدام کرده است و ادامه داد: متاسفانه دانشجویان این رشته‌ها برای ادامه تحصیل و اشتغال با ممانعت‌های جدی و قانونی مواجه می‌شوند و همین مسئله به تضییع حق‌ این دسته از دانشجویان منجر می‌شود.

مره صدق پیشگیری را کم خطرتر از درمان عنوان کرد و گفت: اگر از ابتدا هماهنگی‌های لازم صورت می‌گرفت و وزارت بهداشت با این مسئله برخورد می‌کرد، اکنون شاهد این قضایا نبودیم.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود ریشه این جریان از کجا بوده است، گفت: این مسئله طی هفته جاری در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه با بیان اینکه مشکل اصلی سیستم بهداشت و درمان کشور کمبود پزشک نیست، اظهار کرد: تربیت پزشک بیش از حد نیاز و توان جذب نیاز بهداشت کشور یکی از کارهایی است که به سلامت بهداشت مردم لطمه می‌زند.

وی اجرای طرح پزشک خانواده را قدم اصلی در تصحیح سیستم بهداشت و درمان کشور عنوان کرد و گفت: توقف این طرح به بهانه‌های مختلف صحیح نیست، چرا که اگر حتی در سه سال اول این طرح دچار زیان‌هایی شویم، ولی با اجرای صحیح طرح، در آینده بسیاری از مشکلات سرمایه‌ای و بیمه‌ای سیستم سلامت کشور اصلاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha