سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان این که کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش اورژانس کشور است، تاکید کرد: برای رسیدن به حد استاندارد، 14هزار نیروی انسانی باید به اورژانس کشور اضافه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ غلامرضا معصومی در حاشیه کارگاه مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: کمبود پایگاه‌های اورژانس یکی دیگر از مشکلات استان هرمزگان به شمار می‌رود.به گفته این مسوول، هم اکنون 43 پایگاه شهری و بین جاده‌ای اورژانس در این استان مشغول فعالیت هستند که باید به 57 پایگاه افزایش یابد.

وی همچنین از الحاق 450 آمبولانس جدید به این مرکز از دی‌ ماه سال‌ جاری و انجام روزانه 1500 ماموریت اورژانسی در تهران خبر داد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور توضیح داد: در سال‌های اخیر ایران به جمع کشورهای تولید کننده آمبولانس پیوسته است به نحوی که در حال حاضر تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آمبولانس‌ها در داخل کشور تولید و تنها در ساخت شاسی نیازمند خارج هستیم.

این مسوول عنوان کرد: اورژانس کشور در حال حاضر از 3600 دستگاه آمبولانس برای خدمت استفاده می‌کند که همه آنها از سال 85 به بعد نوسازی شده‌اند.

معصومی گفت: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش این مجموعه است و برای رسیدن به حد استاندارد، 14هزار نیروی انسانی باید به اورژانس کشور اضافه شود.

وی تعداد پایگاه‌های امداد اورژانس کشور را 2050 مورد اعلام کرد که به خدمات رسانی در شهرها و جاده‌ها مشغول هستند.

معصومی همچنین با بیان اینکه طی طرحی که به تصویب رسیده 49 فروند هلی‌کوپتر در راستای فعالیت در اورژانس هوایی کشور خریداری می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته در مجموع دو میلیون و 400 هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور به انجام رسیده که در نیمه نخست امسال تعداد ماموریت‌ها به نسبت مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

هرمزگان از 40 درصد خودروهای اورژانس موردنیاز بهره می‌برد

در ادامه این نشست سید کمال حسینیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر 52 دستگاه آمبولانس اورژانس در استان وجود دارد که از این تعداد 10 دستگاه فرسوده و چهار دستگاه نیز بدون استفاده هستند.

وی افزود: با توجه به جمعیت استان هرمزگان و راه‌های روستایی این استان 90 دستگاه ماشین اورژانس در استان لازم است.

این مسوول در پایان عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص در استان هرمزگان، نیاز بیشتری به ابزارهای درمانی مانند اورژانس وجود دارد که در حال حاضر با کمبود شدیدی مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha