یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 61722
سلامت نیوز : دکتر کسری کروندیان، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به گسترش امکانات بی هوشی در کشور گفت: در سال های اخیر ، تربیت افراد متخصص بی هوشی موجب کاهش چشمگیر عوارض ناشی از بی هوشی شده است.

این متخصص بی هوشی با بیان این که ترکیبات مورد استفاده در بی هوشی نوین، ماندگاری کمی در سیستم گردش خون دارند گفت: ماندگاری کم دارو در گردش خون موجب کاهش اثرات ناخواسته بر سیستم عصبی، عضلانی و تنفسی شده است .وی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر تکنیک های بی هوشی یادآور شد: استفاده از تکنیک های متنوعی که در سیستم تنفسی و گردش خون کاربرد دارد به اندازه گیری وضعیت فشار خون و گازهای تنفسی کمک می کند.کروندیان با تاکید بر این که توانمندی های متخصصین بی هوشی کشور با سایر کشورها برابری می کند گفت: تربیت افراد متخصص و گسترش امکانات بی هوشی، موجب کاهش چشمگیر عوارض ناشی از بی هوشی شده است.

** استفاده از خدمات بهینه ی بی هوشی در اقصی نقاط کشور

این متخصص بی هوشی با تاکید بر این که مردم می توانند بدون نگرانی با مراجعه به مراکز خدمات درمانی از خدمات بهینه ی بی هوشی بهره مند شوند گفت: مرگ های ناشی از بی هوشی صحت ندارد موارد نادری که مرگ هنگام عمل حراجی اتفاق می افتد به دلایلی غیر از  عوارض بی هوشی مرتبط است.

وی همچنین تصریح کرد: انجام بررسی های لازم قبل از عمل جراحی، موجب مدیریت بهتر بیمار در حین عمل جراحی می شود.

کروندیان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلینیک های مدیریت بیماران قبل از انجام اعمال جراحی مختلف در تمامی نواحی کشور فعال هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیاری از مرگ هایی که در میان عامه ی مردم به مرگ هنگام بی هوشی نسبت داده می شود ناشی از شدت آسیب وارده در سوانح مختلف است که گاه جبران این آسیب توسط ماهرترین جراحان امکان پذیر نیست.

** پیشرفته ترین دستگاه های بی هوشی در اقصی نقاط کشور

کروندیان عوارض ناشی از بی هوشی را به دلیل وجود امکانات لجستیکی برای نقل و انتقال بیماران و مانیتورینگ پیشرفته عنوان کرد و افزود: مردم نباید هیچ نگرانی از بابت بی هوشی داشته باشند و اطمینان داشته باشد ، همکاران بی هوشی با تمام وجود از جان آنان مراقبت می کنند.

** بی هوشی بر کاهش حافظه تاثیری ندارد

این متخصص بی هوشی در خصوص تاثیر داروهای بی هوشی بر حافظه گفت: با تحول علم فارماکولوژی پایه پزشکی عوارض بی هوشی به حداقل رسیده است.

کروندیان در پایان گفت: مانیتورینگ دقیق هنگام بی هوشی از کاهش اکسیژن خون شریانی هنگام بی هوشی پیشگیری کرده و مقدار ثابتی دارد به بیمار می رسد بنابراین بیمار هنگام بی هوشی دچار کاهش حافظه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha