سلامت نیوز : معاون درمان ضمن بیان این مطلب اظهار كرد:‌ ساخت بیمارستان هزینه زیادی در بر دارد و این هزینه‌ها نیز سالانه افزایش می‌یابد ولی اعتباراتی كه برای ساخت بیمارستان‌ها در بودجه‌های عمرانی دیده می‌شود محدود هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر سیدحسن امامی‌رضوی افزود: به ویژه در دو سال اخیر و مخصوصا در سال 91 كه اعتبارات عمرانی به صفر رسید، ساخت بیمارستان‌ها نیز به كندی پیش رفت. البته این موضوع به معنای توقف ساخت بیمارستان‌ها نیست زیرا وقتی قرار  است برای مكانی بیمارستان ساخته شود پس حتما نیازسنجی شده و باید تكمیل شوند.

وی ادامه داد: دو دسته بیمارستان در سطح كشور در حال ساخت است، برخی از آنها جایگزین بیمارستان‌های فرسوده هستند و برخی دیگر در مناطق جدید و با توجه به نیاز ساخته می‌شود.وی گفت: بیمارستان از ضروریت‌های ارایه خدمات پزشكی است و در زمینه ساخت بیمارستان‌ها و اماكن ارایه خدمات رویكرد مثبتی داشته‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح كرد: در وزارت بهداشت رویكردی به سمت بیمارستان‌های تك تخصصی نیست چرا كه نوع خدمات بیمارستان عمومی برای مردم ضروری‌تر است. بیمارستان تك‌تخصصی هم هزینه‌ بیشتری در بر دارد و هم این كه اثربخشی كمتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha