سلامت نیوز : مهندس طاهری با بیان این مطلب اظهار داشت: به منظور مبارزه با این بیماری باید ساختارها را در نظام سلامت تقویت کرد و با توجه به حرمت های اخلاقی با گروه هدف صحبت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ وی افزود: مصرف روانگردان ها و شیوع مصرف آمفتامین ها و مواد محرک در بین نوجوانان و جوانان موج سوم را با سرعت بیش از اندازه ای گسترش خواهد داد زیرا مصرف این گونه مواد، ارتباطات حفاظت نشده را افزایش می دهد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: برای پیشگیری از ایدز نباید تنها به آمارها بسنده کنیم بلکه باید نظامی را ایجاد کرد که مبتلایان به راحتی شناسایی شوند همچنین باید به سراغ معتادان پرخطری برویم که رفتارهای آنان می تواند منجر به شیوع این بیماری در کشور شود.

مهندس طاهری با بیان این که برای آگاهی باید هزینه کرد، ادامه داد: با توجه به نقشی که وزارت بهداشت دارد این خدمات باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد و اگر برنامه ریزی نداشته باشیم موج دوم باز خواهد گشت.وی ابراز داشت: در حال حاضر 18 مرکز به منظور اسکان معتادان پرخطر داریم که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این مراکز افزایش پیدا کند و تمام معتادان پرخطر اسکان پیدا کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر حاطرنشان کرد: موضوع مواد مخدر و ارتباط با ایدز موضوعی است که در بخشی از جمعیت کشور همیشه پنهان می ماند که این پنهان کاری در بین زنان بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha