یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6173

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اقبال عمومی در علاقه مندی به طب سنتی و حجامت در کشور خبر داد.

دکتر عابد فتاحی با تاکید بر اینکه انسانها نسبت به سلامتی خود حساس هستند، به مهر گفت: اخیرا وزارت بهداشت در صدد تاسیس دانشکده طب سنتی است، که این امر قدم مثبتی در مسیر توجه به سلامت مردم از طریق شیوه های سنتی است.

وی با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر، کارهایی که با عنوان حجامت در کشور صورت می گیرد، روش صحیح طب سنتی نیست، افزود: متاسفانه بی سوادترین افراد جامعه به سمت طب سنتی می روند که این وضعیت خوشایندی نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به روش صحیح مدیریت طب سنتی در کشور، اظهار داشت: اگر روش و مدیریت درست و همچنین منابع علمی آن بررسی شود، فکر می کنم یکی از کارهای اساسی و بسیار ارزشمندی است که می توان در زمینه احیاء طب سنتی در کشور، صورت داد.

فتاحی افزود: ما نه می توانیم طب سنتی را فراموش کنیم و نه اینکه این روش درمانی را به دست افراد بی سواد بسپاریم. لذا، برای استفاده درست از این روش، می بایست طب سنتی را وارد محیط علمی کنیم.

وی ادامه داد: با قرار گرفتن طب سنتی و حجامت به عنوان یکی از روشهای درمان برخی بیماریها، در محیط های دانشگاهی، می توان از فوائد و زیان های این روش مطلع شد و آنها را در اختیار مردم قرار داد.

فتاحی تاکید کرد: بنابراین، اطلاع مردم از روشهای درمان بیماریها به واسطه استفاده از طب سنتی، آنان را در تصمیم گیری آزاد می گذارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha