دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 61746

انجام عمل‌های زیبایی حالا دیگر جزو لاینفک زندگی ایرانی‌ها شده است آمارها می‌گوید ایران جزو پرطرفدارترین کشورها در انجام جراحی زیبایی است. جراحی زیبایی بینی لیپوساکشن و زیبایی سینه و شکم بالاترین آمار جراحی‌های زیبایی و پلاستیک در کشور است.

عمل‌هایی به قیمت جان
سلامت نیوز : انجام عمل‌های زیبایی حالا دیگر جزو لاینفک زندگی ایرانی‌ها شده است آمارها می‌گوید ایران جزو پرطرفدارترین کشورها در انجام جراحی زیبایی است. جراحی زیبایی بینی لیپوساکشن و زیبایی سینه و شکم بالاترین آمار جراحی‌های زیبایی و پلاستیک در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویستا ؛ این روزها نه‌‌تنها دخترا، بلکه پسران جوان هم خود را به تیغ جراحان می‌سپارند تا بلکه از این طریق بتوانند به ظاهری زیبا دست پیدا کنند، عمل‌های زیبایی دیگر پیر و جوان نمی‌شناسد، از هر گروه و سنی خواهان زیبایی هستند تا شاید با بینی، گونه و حتی اندامی زیباتر زندگی‌شان را بهتر درک کنند.

زشت یا زیبا
«همیشه دوست داشتم، زیبا به نظر برسم.» هروقت در آینه می‌نگریستم احساس زیبایی نداشتم. تصور می‌کردم که با جراحی بینی بتوانم تغییر اساسی در چهره‌ام ایجاد کنم. به همین علت در این مورد با خانواده‌ام صحبت کردم. ابتدا آنها مخالفت کردند، اما کم‌کم با عمل زیبایی‌ام موافق شدند. با بدبختی پول عمل را پس‌انداز کردم. روزهای اول بعد از جراحی، متوجه تنگی نفس نشدم و فکر می‌کردم بعد از عمل، همه افراد به‌سختی تنفس می‌کنند و به مرور بهتر می‌شوند. اما این‌گونه نشد و متاسفانه دچار تنگی‌نفس شدم. بیماری‌ام آغاز شد و حالا هم به دنبال این هستم تا وضع جسم‌ام بهتر شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های دختر جوانی است که دوبار جراحی بینی انجام داده تا زیبا به نظر برسد؛ زیبایی که برای به دست آوردن آن حالا دیگر سلامتی‌اش را از دست داده است.

این تجربه، تنها برای این دختر جوان نیست. بسیاری از دختران و پسران در این شهر هستند که بارها و بارها زیر تیغ جراحی رفته‌اند ولی نتیجه دیگری گرفته‌اند. مریم یکی‌دیگر از دختران جوانی است که تا به حال سه‌بار بینی‌اش را عمل کرده و درباره تجربه عمل جراحی‌اش می‌گوید: «هر بار جلوی آینه می‌رفتم از ظاهرم متنفر می‌شدم. بالاخره تصمیم گرفتم بینی‌ام را عمل کنم. بار اول از عمل بینی‌ام رضایت نداشتم؛ بنابراین تصمیم گرفتم جراحم را عوض کنم و برای دومین‌بار عمل کردم اما در جراحی دوم احساس کردم؛ بینی‌ام کج شده، بنابراین برای بار سوم عمل کردم. حالا هم فکر می‌کنم بینی‌ام زیادی کوچک شده است. اما حالا کاری نمی‌توانم بکنم، باید با این وضعیت کنار بیایم.»

این روزها خیلی از جوانان آرزوی داشتن ظاهری زیبا دارند و برای به دست آوردن، آن حاضرند میلیون‌ها تومان هزینه کنند. سپردن بینی و شکم به دست جراحان، امری طبیعی محسوب می‌شود. بسیاری از جوانان به‌راحتی درباره آن حرف می‌زنند و از یکدیگر سراغ جراحان معروف شهر را می‌گیرند. بر اساس آمارهای منتشرشده جراحی بینی، لیپوساکشن، زیبایی سینه و شکم، بالاترین آمار جراحی‌های زیبایی و پلاستیک را در کشور دارد. اگرچه آمار دقیق و رسمی از جراحی‌های زیبایی در کشور موجود نیست اما به گفته پزشکان متخصص، گروه سنی مراجعه‌کنندگان، حداقل برای جراحی بینی، پایین آمده و نوجوانان 14، 15 ساله از جمله متقاضیان این‌گونه جراحی‌ها هستند.

با توجه به این‌که آمار جراحی‌های زیبایی در ایران هفت برابر اروپاست، تجربه پزشکان و ارزان بودن هزینه‌های جراحی در ایران نسبت به اروپا بسیاری از اروپایی‌ها را ترغیب کرده تا برای انجام چنین جراحی‌هایی راهی ایران شوند.

هزینه جراحی سینه پنج میلیون تومان، جراحی بینی متغیر از دو تا پنج میلیون تومان، لیفتینگ صورت در حدود یک تا سه میلیون تومان، تزریق «ژل» به لب‌ها و تغییر فرم 600 تا 800 و کشیدن پلک دو تا چهار میلیون تومان و پتاکس برای از بین بردن چین و چرک صورت 400 تا 500 هزار تومان هزینه دارد. این در حالی است که برخی از این زیبایی‌ها هر شش ماه یک بار باید ترمیم شود.

علی منافی، متخصص جراحی زیبایی و پلاستیک می‌گوید: «جراحی پلاستیک در کشور رو به افزایش است و علت این مساله هم تنوع طلبی و بالارفتن استانداردهای زندگی در کشور است.» البته در این میان، بازار آشفته پزشکان تقلبی داغ است؛ پزشکانی که تخصص لازم در این باره ندارند و فقط برای پول کار می‌کنند. کمال سید فروتن، رییس انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرده است: «بیش از هفت‌هزار پزشک غیرمتخصص در حال انجام اعمال جراحی هستند.» پزشکانی که هیچ‌گونه تخصصی ندارند. همین موضوع صدمات بسیاری به بیماران زده است. وی همچنین می‌گوید: «متاسفانه در مطبوعات هم شاهد چاپ آگهی‌هایی درباره عمل‌های زیبایی هستیم. اکثر افرادی که اقدام به چاپ این‌گونه آگهی‌ها دارند، غیرمتخصص‌اند.» در کنار این اظهارنظر، برخی از متخصصان نیز اعلام کردند، تعداد کسانی که به‌عنوان متخصص عمل زیبایی می‌کنند، 10 برابر بیشتر از جراحان پلاستیک واقعی است.

عفونت، تنگی نفس، بسته‌شدن مجاری تنفسی، کج‌شدن بینی و نامیزان بودن سوراخ‌های بینی پس از عمل، آسیب‌های جدی چشمی از جمله کوری با جراحی تغییر رنگ چشم، افت شدیدتر اعضای صورت، آبسه، تورم و ناصافی و همچنین از بین رفتن لبخند طبیعی پس از تزریق ژل، از بین رفتن توانایی شیردهی و بالا رفتن احتمال سرطان‌های سینه پس از جراحی‌های زیبایی سینه و ده‌ها عارضه برگشت‌ناپذیر از جمله عواقب جراحی‌های غیرضروری زیبایی هستند.

یکی از عمل‌هایی که قصورات پزشکی‌اش، جراحی بینی، تزریق ژل لب و ساکشن است. رییس انجمن جراحان پلاستیک ایران، یکی ازمشکلات را دسترسی راحت افراد غیرمتخصص به ژل پاژ از طریق مراکز فروش تجهیزات پزشکی عنوان می‌کند و می‌گوید: تزریق این مواد، توسط پزشکان عمومی یا در سالن‌های زیبایی باعث دردسر زیادی برای کسانی که این ژل برای آن‌ها تزریق شده، ایجاد کرده است. از آن‌جایی که این ژل جذب نمی‌شود و سنگین است، بعد از مدتی از محلی که تزریق صورت گرفته، حرکت می‌کند و به سمت پایین می‌آید و همچنین واکنش‌های التهابی و عفونت ایجاد می‌کند که در برخی موارد تا 20 بارجراحی هم برای خارج ‌کردن این ژل‌ها انجام گرفته است، چراکه این ژل‌ها به سهولت خارج نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha