اگر درصد بیشتری از هزینه خدمات بیمه خودرو‌ها و جرایم رانندگی را به بخش توانبخشی اختصاص دهیم، می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام بدهیم.

عدم اشتغال و کمبود تجهیزات ، مهم‌ترین دغدغه معلولان است
سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت مهم‌ترین مشکلات معلولان را اشتغال و تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانست و گفت: با توجه با نواسانات بازار ارز تجهیزات پزشکی توانبخشی معلولان گران شده‌اند لذا این محصولات می‌بایست با ارز مرجع وارد شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ شهریاری در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و اعضای سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران علت معطل ماندن بیمه زنان سرپرست خانوار را کمبود منابع مالی دانست و گفت: نمایندگان مجلس نمی‌توانند طرحی را بدهد که بار مالی برای دولت داشته باشد اما این آمادگی را دارد که اگر دولت در این زمینه لایحه‌ای را بیاورد ضمن مساعدت آن را تصویب کند.

رییس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه فقط زنان سرپرست خانوارهایی بیمه هستند که یا توانمند هستند و یا تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، تصریح کرد: بخش عظیمی از زنان سرپرست خانوار یا بیمه نیستند و یا تحت پوشش بیمه‌ای همسرشان هستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت وجود دستگاه‌های دفع زباله در بیمارستان‌ها افزود: باید تمامی بیمارستان‌ها تا پایان سال به دستگاه‌های دفع زباله تجهیز شوند.وی ضمن اعلام موافقت دریافت خسارت سازمان بهزیستی از دستگاه‌های عامل بروز معلولیت خاطرنشان کرد: اگر درصد بیشتری از هزینه خدمات بیمه خودرو‌ها و جرایم رانندگی را به بخش توانبخشی اختصاص دهیم، می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام بدهیم.

شهریاری ادامه داد: در حال حاضر درصدی از این منابع در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد که مبلغ ناچیزی است و ما روی ۵ درصد تاکید داریم.رییس کمیسیون بهداشت مهم‌ترین مشکل معلولان در روز جهانی معلولان را اشتغال، گرانی تجهیزات توانبخشی دانست و گفت: باید برای واردات تجهیزات توانبخشی و پزشکی از ارز مرجع استفاده شود تا فشاری بر معلولان کشور وارد نشود.

وی در رابطه با منابع مالی طرح پزشک خانواده تاکید کرد: اگر منابع مالی کافی برای این طرح در نظر گرفته نشود، سرانجام خوبی برای آن پیش بینی نمی‌کنیم لذا به دنبال تامین منابع مالی آن هستیم چرا که اگر این طرح برای ۷۵ میلیون نفر اجرا شود روزی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که برای ۱۰۰ روز پایانی سال ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

شهریاری ادامه داد: در حالی که طرح پزشک خانواده تنها برای ۳۰ درصد خانواده‌ها یعنی ۲۵ میلیون نفر نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌خواهد که متاسفانه هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.رییس کمیسیون بهداشت در رابطه با تعیین تعرفه‌ها از سوی کمیسیون بهداشت گفت: کمیسیون در این زمینه اختیاری ندارد و تعیین تعرفه‌ها از سوی شورای بیمه انجام می‌شود.

وی ضمن ابراز تاسف از عقب ماندگی دولت در بندهای قانون پنج ساله پنجم، افزود: متاسفانه با این عقب ماندن از بسیاری اقدامات و بندهای قانونی عقب ماند‌ایم که شورای بیمه یکی از این بخش‌ها است.وی ضمن رد تفسیر تامین اجتماعی از مستثنی قرار دادن خود، خاطر نشان کرد: به جز بیمه نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات باقی افراد باید تحت پوشش قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha